Poslušajte besedilo "Priprava poslovnih sestankov" in odgovorite na vprašanja. Če imate pri tem težave preberete besedilo.
Na situacijo, v kateri poteka določen poslovni sestanek, močno vplivajo nekateri dejavniki, od katerih je odvisna uspešnost oziroma neuspešnost poslovnega srečanja. Najprej je pomembno ugotoviti in vedeti, kdo se s kom pogovarja. Vsakdo je že občutil, kako z določenimi osebami tudi v zahtevnih situacijah najdemo dogovor, medtem ko se z nekaterimi kolegi znajdemo v stiski že ob najmanjšem in nepomembnem nesoglasju. Verjetno vsak izmed nas poslovnežev upa, da bi se o pomembni poslovni vsebini pogovarjal in dogovarjal s točno določeno osebo. Razlog za takšno ravnanje je dejstvo, da ima vsak izmed nas številne osebne značilnosti oziroma osebne dejavnike, ki nas razlikujejo od drugih. Zaradi tega nam nekatere osebe značajsko bolje ustrezajo kot druge. Takšni osebni dejavniki so poleg izobrazbe in moralno-etičnih vrednot ter verske usmerjenosti še temperament, značaj, smisel za humor in številne druge značilnosti, ki lahko vplivajo na poslovno uspešnost in ki sooblikujejo naše vsakdanje vedenje, ki je lahko nastopaško, bojazljivo, preudarno, lepo ali neustrezno.
Ko se pripravljamo na poslovne sestanke, je zelo pomemben tudi kraj našega srečanja oziroma sestanka. Potrebno se je strateško opredeliti, ali bo sestanek potekal v prostorih enega izmed podjetij, na nevtralnem področju, v hotelu, v restavraciji ali na golf igrišču. Bomo za sestanek izbrali velik, svetel in prijazen prostor ali bomo svoje poslovne partnerje povabili na razgovor v skupni prostor, kjer zaposleni podjetja sicer preživljajo svoj odmor? Mogoče bo v takšnem prostoru celo dišalo po mrzli pici ali kakšni drugi jedi?
Za uspešen poslovni sestanek sta pomembna tudi ustrezno izbran termin in trajanje sestanka. Potrebno je preveriti, ali imajo vsi udeleženci čas in da se jim ne mudi. V primeru, da želimo doseči hitro privolitev določenega poslovnega projekta brez dodatnega povpraševanja, je časovna stiska včasih lahko prednost. Pomembna je tudi izbira prostora, na primer, kako so razporejene mize, stoli in razsvetljava. Pomembno je tudi določiti način sestanka, lahko se odločimo za osebno srečanje, pogovor preko telefona ali video prenosa. Pri tem je pomembna osredotočenost na tematiko našega sestanka: iz katerih razlogov in zakaj se pogovarjamo? Navedene dejavnike se imenujemo »situacijski dejavniki«, ki jih lahko povzamemo po znani komunikološki Laswelovi formuli: kdo govori, kdaj, kje, kaj, zakaj in s kom?
Omeniti pa moramo še eno skupino dejavnikov, tako imenovane žive dejavnike. Gre za dejavnike, ki so povezani z našim izgledom: starost, spol, višina, teža, bolezni in druge telesne značilnosti, barva kože, telesna privlačnost in podobno. Jasno je, da naštete značilnosti lahko vplivajo na uspešnost poslovne komunikacije. Enako kot pri osebnih dejavnikih obstaja tudi na tem področju težnja, da ljudi z različnimi lastnostmi ocenimo prej negativno kot pozitivno. Tuje in neznano nas navdaja z negotovostjo in lahko sproži strahove. Le redko se zgodi obratno.
Pri poslovnih sestankih je torej zelo pomembno, da si na začetku sestanka ali poslovnega srečanja vzamemo čas in sogovornika najprej spoznamo ali pa osvežimo že staro poznanstvo. Razgovor začnemo z neformalnim pogovorom, saj tako pridobimo zaupanje, sprostimo vzdušje in izkažemo medsebojno zanimanje in spoštovanje.
Glosar
Slovenski izrazi |
Nemški izrazi |
Slovenska razlaga |
Nemška razlaga |
dejavnik |
der Faktor |
kar deluje, vpliva na kaj ali povzroča določena dogajanja. |
wichtiger Umstand, Gesichtspunkt |
komunikacija |
die
Kommunikation |
izmenjavati, posredovati misli, informacije. |
die Verständigung zwischen Menschen mithilfe von Sprache oder Zeichen. |
odmor |
die Pause |
čas med delovnim časom, namenjen sprostitvi, malici. |
eine meist kurze Zeit, in der man eine Tätigkeit (besonders
eine Arbeit od. den Unterricht) unterbricht, z. B. um sich
auszuruhen. |
opredeliti |
die
Bestimmung |
navesti bistvene značilnosti pojma. |
eine Regel, die sagt, was man tun muss. |
podjetje |
das
Unternehmen |
samostojna gospodarska enota z določenimi nalogami na področju
proizvodnje, trgovine, storitev. |
Wirtschaftlich-rechtlich organisiertes Gebilde, in dem auf eine nachhaltig
ertragbringende Leistung gezielt wird. |
poslovnež |
der
Unternehmer |
podjetnik. |
im nicht-rechtlichen Sinne gemeint ist immer eine natürliche Person, die
eine Unternehmung plant. |
poslovni
sestanek |
die
Geschäftstreffen |
srečanje določene skupine ljudi, navadno večje na katerem se razpravlja o
poslovnih zadevah. |
ausführliches Gespräch über eine bestimmte (geschäftliche) Sache |
povpraševanje |
die
Nachfrage |
izražati zanimanje za nekaj. |
Wunsch der Käufer oder Kunden, bestimmte Waren oder Dienstleitungen zu
bekommen. |
prenos |
die
Übertragung |
narediti, da pride kaj drugam, na drugo mesto. |
ein Konzert oder eine Veranstaltung von Rundfunk oder Fernsehen
aufgezeichnet und gesendet werden. |
privolitev |
die
Zustimmung |
izraziti, da se uresničitvi česa, kar navadno zadeva osebek, ne
nasprotuje. |
ist die Einverständniserklärung zu einem
Rechtsgeschäft, das ein anderer vorgenommen hat. Dabei wird die
vorherige Zustimmung Einwilligung, die nachher erteilte Genehmigung
genannt. |
razgovor |
das Gespräch |
uradna izmenjava mnenj, stališč. |
das, was zwei od. mehrere Personen sich sagen od. einander erzählen. |
sogovornik |
der
Gesprächspartner |
oseba v razmerju do druge osebe, s katero se pogovarja, razpravlja. |
einer von zwei Menschen, od. eine von zwei Gruppen, die etwas gemeinsam
tun, besprechen. |
spoštovanje |
der Respekt |
zelo pozitiven odnos do koga zaradi njegove moralno utemeljene veljave,
vrednosti. |
die Haltung, dass man eine Person und ihre berufliche und soziale Stellung
für wichtig hält und dies in seinem Verhalten deutlich zeigt. |
temperament |
das
Temperament |
kar označuje človeka kot posameznika v načinu reagiranja, zlasi
čustvenega. |
die typische Art, wie sich jemand verhält, als Folge seines
(individuellen) Charakters. |
termin |
der Termin |
čas, datum, določen ali dogovorjen za kaj. |
Zeitpunkt mit der Bedeutung, dass bis dahin spätestens bzw. von da an
frühestens ein Ereignis eintreten soll. |
težnja |
die Tendenz |
prizadevanje za dosego, uresničitev česa |
die Richtung, in die eine Entwicklung geht. |
udeleženec |
der
Teilnehmer |
kdor se česa udeleži. |
jmd., der sich an etwas beteiligt oder daran mitwirkt. |
vrednote |
der Wert |
čemur priznava kdo veliko načelno vrednost in mu zato daje prednost. |
Ausdruck der Wichtigkeit eines Gutes, die es für die Befriedigung der
subjektiven Bedürfnisse besitzt. |
vzdušje |
die Stimmung |
kar nastane zaradi ravnanja z drugim, vedenja drugega do drugega. |
der seelische Zustand eines Menschen zu einem bestimmten Zeitpunkt. |
zaposleni |
die
Angestellten |
kdor je zaposlen. |
Ein Angestellter ist Arbeitnehmer, der sich vom Begriff des
Arbeiters in gewissen Punkten unterscheidet. |