A: Dobrodošli v naši agenciji. Nekajkrat sva se poskušali dobiti po telefonu
in končno nama je uspelo. Povejte, kakšne so vaše želje.
B: Ja, hvala, da sva našli čas. Res, čisto na kratko, da vam predstavim,
nekaj ste med našimi razgovori že razbrali. Se pravi, naše podjetje, z
dolgoletno tradicijo, vstopa na evropski trg oz. tudi širše in bi seveda
želelo širiti tudi svojo prepoznavnost. Najprej s tem, da bi želeli
spremeniti ime, ki bi bilo bolj sprejemljivo tudi v ostalih evropskih
državah, tudi v drugih državah bivše Jugoslavije. In pa seveda, želeli bi
potem to tudi marketinško podkrepiti in želeli bi oglaševalske akcije. Se
pravi, najprej za samo podjetje kot tako, z vsemi spremembami, se pravi,
interna komunikacija, komunikacija navzven, akcije. Kasneje pa bi želeli
tudi določene aktivnosti za posamezne produkte oz. posamezne skupine
izdelkov, ki jih proizvajamo in seveda tudi s katerimi želimo nastopati na
teh trgih. To je bilo čisto na kratko. Zdaj pa seveda, ker mi svojega
marketinškega oddelka nimamo, nimamo svojih oblikovalcev, aktivnosti in
podobno se pač skušamo povezati s strokovnjaki s tega področja.
A: Mhm. Nas poznate kot agencijo? Ste že slišali za nas?
B: Nekaj malega, vendar pred veliko časa, mogoče bi na kratko kje, kako,
kaj.
A: Ja, naša agencija je stara 18 let, torej letos smo polnoletni. V hiši nas
dela 15, drugače pa bom rekla, skrbimo za celoten marketinški splet; to
pomeni, od snovanja nekega imena produkta, storitve do interne in eksterne
komunikacije, to pomeni, in s področja »public relation«, »piara« ali t. i.
odnosov z javnostmi, do dizajna, to pomeni, da skrbimo od vseh prospektov,
katalogov, tudi dizajna etiket in podobnih zadev. Potem s produkcijo –
radijsko, televizijsko, televizijskega oglasa recimo, časopisnega oglasa,
potem organiziramo tudi »press clipping«, organiziramo tiskovne konference
in potem ob koncu akcije naredimo neke vrste zaključek, da vidimo, kako smo
bili pri tem uspešni ali ne. Naši največji naročniki, če mogoče samo
karikirano povem, so dejansko iz različnih branž, to pomeni, od tovarne olja
Gea, ki je po olju sicer mogoče nekako bliže, ampak z drugačno ciljno
skupino, pa do večjih trgovskih centrov v Ljubljani, Mariboru in Celju.
Delamo tudi za različne proizvajalce, recimo za Arcont, ki izdeluje okna, in
Tesal, ki izdeluje strehe, potem so še tu Mariborske lekarne, Mariborska
plinarna in še veliko drugih. Glede na obseg dela, ki ga imamo, moramo biti
kar pridni in to se tudi trudimo. Radi se pohvalimo, da smo zaenkrat še
edina slovenska agencija, ki je osvojila na največjem oglaševalskem
festivalu dva leva, in sicer enega zlatega in enega bronastega. Tako, da smo
veseli, da ste nas povabili k sodelovanju. Me pa zanima, ali bo to »pitch«
ali ste nas izbrali kot edino agencijo?
B: Ne, mi smo seveda iskali in smo iskali ponudbe od več agencij, saj se mi
zdi danes to popolnoma normalno, vendar po tistih predhodnih ocenah, po
tistih predhodnih predstavitvah, smo se potem odločili za vas in bi želeli
potem z vami seveda tudi nadaljevati, s tem da bi mogoče mi potrebovali malo
širše, mi bi verjetno potrebovali kar eno celotno strategijo. Kako se sploh
tega lotiti, faze, kdaj, kaj, kako narediti. Zdaj mogoče za ta oblikovalski
del; mi pač delamo določene stvari tudi po licenci in pa seveda tu ni nekega
manevrskega prostora za oblikovanje ali dizajn recimo, kako so pakirani
proizvodi, tudi manj na embalaži in vsem tem. Seveda pa za celostno podobo
firme nekaj je narejeno, ni pa potem dalje razdeljeno, razdelano, vsi
panoji, oglasi in vse to, tu pa seveda potem potrebujemo tudi pomoč.
A: Glede na to, da je to na mednarodnem nivoju narejeno, je potem to
verjetno treba samo spremeniti v slovenski jezik, če je to mednarodno?
B: Ja, določene podlage seveda so od našega principala, ki ima določen svoj
logotip, svoje barve in vse to, ima tudi ogromno nekega slikovnega,
zvokovnega materiala, vendar je pa seveda v tem našem prostoru neznan in bo
tudi verjetno treba kar prilagajanje, od dimenzij do samega prevajanja
predstavitve.
A: Ste z zaposlenimi že kaj pogovarjali o tem novem imenu ali bo treba tudi
za njih organizirati kak »event«?
B: Zelo na kratko je bilo pred nekaj meseci samo najavljeno, da se bo to
zgodilo, ni bilo pa ne še imena, ne kako bo to funkcioniralo, tako da
seveda, normalno, ker je naš lastnik lastnik tudi v več drugih državah,
pričakujemo en skupni »event« oz. želja je, da se vsi med sabo spoznamo, da
bi se potem organiziralo nekaj tudi za vse zaposlene, nek uraden začetek.
A: Potem bi pa jaz predlagala, da bi vam mi pripravili eno marketinško
strategijo po fazah in bi se lotili vse od obveščanja vaših zaposlenih,
vaših dobaviteljev, z vsemi vašimi podatki, številkami, spremembami in potem
še z eksterno javnostjo, to pomeni, da obvestimo najprej preko novinarjev,
da seznanijo ljudi s tem, da gre za novo mednarodno firmo z novim imenom.
Kasneje pa pričnemo pravzaprav s produktnim oglaševanjem, to pomeni z vašimi
konkretnimi izdelki. Takrat bi pa šli na širšo javnost, to pomeni, na vaše
ciljne skupine, teh je verjetno več. Katere so te?
B: Seveda so, tudi različne so ciljne skupine, zdaj če gremo mogoče na dve
osnovni kategoriji, to je avtomobilski program, če rečem takole na splošno
in pa industrijski program, se pravi, popolnoma druga vrsta kupcev oz.
kanali, kako se ti kupci oskrbujejo, so drugačni. Industrijski program gre
seveda zdaj kar s tem biznis programom direktno do končnega kupca in brez
nekih posrednikov, medtem ko je pri ostalih programih to seveda bistveno
drugače. Tam gre preko pooblaščenih servisov, nepooblaščenih servisov,
avtotrgovin, velikih trgovskih hiš, kmetijske zadruge, bencinske črpalke,
seveda tu je potem vedno nek posrednik, medtem ko v industriji je teh
posrednikov v bistvu zelo malo oz. jih ni.
A: Dejansko vsaka ciljna skupina zahteva tudi svoje instrumente
komunikacije?
B: Seveda.
A: Tako da bo dejansko vsaka ciljna skupina mogla imeti, na nek način, svoj
instrument, svoj pristop, s katerim bomo začeli komunicirati. Jaz bi
predlagala, da vam resnično naredimo eno strategijo, celoletno, pripravimo
tudi terminski plan, po teh fazah. Zraven vam bomo pripravili tudi finančno
ponudbo. Mi za pripravo tega potrebujemo vsaj kakšne tri tedne časa, če
hočemo že vsebinsko. Ali ste želeli, da vam najprej finančno ponudbo
pripravimo?
B: Vsaj okvirno za lažji izbor, zagotovo bo potreben še kak sestanek oz.
kakšni dogovori, mogoče tudi ogled firme, da se pripravi strategija.
A: Tako.
B: Mogoče samo še eno stvar, pogovarjali smo se interno nekaj v tem okviru z
lastnikom. Glede na branžo, s katero se ukvarjamo in negativen prizvok, ki
je bil večkrat v okolju, bi mi seveda želeli poudariti tudi ta okoljski
vidik, da smo tudi na tem področju »updatani«, da rečem, da spremljamo vso
domačo in mednarodno zakonodajo ter da sproti uvajamo vse te standarde. In
pa mogoče je tu želja, nismo še čisto definirali, kaj, v kateri smeri, kot
neka družbeno odgovorna akcija v zvezi s prometom, z otroki, v lokalnem
okolju. Izhajamo iz tega, da se to dogaja v okolju, kjer živimo in delamo.
A: Pravilno razmišljate, kajti »piar« se vedno začne v lokalnem okolju, šele
potem ga širimo. Tako da ta družbena odgovornost, je prav, da ste
razmišljali, da se to naredi v lokalnem okolju, kasneje pa mogoče s kakšnim
sponzoriranjem, mogoče tudi pritegnemo športnike in pa avtomobilsko
industrijo, poskušamo pa na vseslovenskem nivoju. Tudi mogoče v tej smeri,
če ste razmišljali kaj.
B: Razmišljalo se je v tej smeri, naš principal je seveda na tem področju na
svetovnem nivoju prisoten, v raznih motologih, GP-dirkah v bistvu po celem
svetu, ne samo tukaj, in v različnih kategorijah. Seveda, v enem manjšem
obsegu bi verjetno mi tudi kakega našega mladega potencialnega športnika,
kar se tiče čisto avto- oz. motošporta. Drugače pa mislim, da je prav, da se
tudi v neko širšo akcijo vključimo, kot recimo en nacionalno prepoznaven
šport, recimo košarka ali nekaj v tem smislu in da se mogoče tu v nekem delu
tudi sponzorira, predvsem zaradi tega, ker je to medijsko odmevno in mislim,
da je ciljna publika na prireditvah nekako tista, ki bi lahko bila naš
potrošnik oz. potrošnik naših izdelkov.
A: Prav. Mi vam bomo pripravili najprej finančno ponudbo, to pričakujte v
roku treh, štirih dni, potem bi se pa dobili čez kakšnih deset, petnajst
dni, prej bi se slišali po telefonu, pa bi vam to strategijo, to marketinško
strategijo, tudi predstavili. In potem bi uskladili seveda vaše interese,
ideje in naredimo dejansko to skupno promocijo.
B: Ja, super. Eno vprašanje še samo. Gre pa potem preko vas tudi zakup
medijev, se pravi, oglaševalski prostor, kar je vezano na te obcestne
plakate, to se lahko potem vse preko vas?
A: Tudi tudi. Pri nas je tudi media-planerski oddelek, tako da imamo zbrane
vse cene vseh medijev praktično, so tudi primerljive, da se marsikaj
narediti tudi potem v kombinaciji s »piarom«, tako da bom lahko pripravila
tudi celoten medijski plan, za celotno, po blagovnih znamkah in po ciljnih
skupinah.
B: Se pravi, da nam lahko potem tudi predlagate, v katere medije, kakšna je
njihova obiskanost?
A: Tako tako. Kakšna je njihova branost, kakšna je cena na enoto, tako da
vam tudi podatke iz te raziskave, ker imamo tudi v bistvu raziskave v hiši,
tako da lahko dobite vse te podatke.
B: Zdaj glede na to, da imate raziskave, je potem možno dobiti tudi kakšno
primerjavo s t. i. konkurenco oz. s soponudniki, vsaj po neki grobi oceni?
A: Tudi se da dobiti.
B: Mhm. To bi bilo zanimivo, da vidimo, ali smo gremo sploh v pravo smer.
A: Saj, v bistvu, takrat ko se postavljajo marketinški cilji, se nekako
postavlja tudi glede na delež tržišča in se tudi tu neka razmerja določijo,
da si lahko potem tudi meri učinkovitost celotne akcije.
B: Ja, jaz mislim, da smo se za začetek lotili kar številnih tem.
A: Ker, če boste uspešni vi, potem bomo uspešni tudi mi.
B: Super. Torej, na skupen uspeh.
A: Tako.
B: Hvala lepa.
A: Enako.