Turistični marketing in STO

Turistični marketing in STO (Slovenska turistična organizacija)

V preteklosti je bil turistični marketing praviloma podrejen ostalim oblikam marketinga predvsem zato, ker je bil povezan tako s storitvenim kot tudi z mednarodnim marketingom. Turizem je v številnih državah izredno pomembna gospodarska panoga, saj je vsak četrti Zemljan zaposlen v turistični panogi. Turizem je na nivoju gospodarstva, politike zaposlovanja, izobraževalne politike, ekologije, družbe ter kulture pomemben dejavnik predvsem za nove članice EU, saj pospešuje politično, ekonomsko in kulturno integracijo Evrope. Zaradi vse večje turistične ponudbe potrebujejo posamezne države učinkovit turistični marketing.

V Sloveniji se s promocijo turizma ukvarja STO Slovenska turistična organizacija. Gre za krovno nacionalno turistično organizacijo, ki skrbi za promocijo države kot turistične destinacije in povezovanje obstoječih turističnih produktov. STO je marketinški, informacijski in analitični turistični center države, ki uporablja vse sodobne metode, pristope, orodja in aktivnosti globalnega trženja slovenske turistične ponudbe. STO želi pozicionirati Slovenijo kot turistično deželo z jasno in prepoznavno identiteto, z natančno določenimi primerjalnimi in tekmovalnimi prednostmi ter tako slovenskemu turizmu konkretno pomagati pri trženju slovenske turistične ponudbe. STO gradi na partnerskem odnosu; njeni partnerji so vsi subjekti iz zasebnega, javnega in civilnega področja turizma. Partnerski odnos so prenesli v trženjsko strategijo in ga vgradili v celoten proces načrtovanja, organiziranja in izvajanja promocijskih in trženjskih aktivnosti.

Na spletnih straneh STO so objavljeni tudi vsi tekoči slovenski in evropski razpisi za pridobitev nepovratnih sredstev za projekte, neposredno ali posredno povezane s turizmom.

Nemški trg ima za slovenski turizem pomembno vlogo. Letno je zgolj v Nemčiji 45 milijonov rezervacij za počitniška potovanja v tujino, zato STO številne marketinške aktivnosti usmerja ravno na nemško govorno področje.

Tujke v turističnem marketingu

Preberite naslednje tuje besede:

 

receptivni turizem

diverzifikacija

rangirati

social marketing

 

tourism boom

know-how

wellness tourism

desiderata

 

public

public relations

sponsoring

corporate design

 

budget

image

best-ager

burnout-syndrom

 

akvizicija

newsletter

branche

restaurant

Ikona vprašanja poučevalne enote Vprašanja k zvočnemu besedilu
Zakaj je turistični marketing pomemben dejavnik pri promociji določene destinacije?
  
Ker je turizem postal odločilen gospodarski faktor.
Ker so ostala gospodarska področja vedno manj pomembna.
Ker druge vrste marketinga nimajo povezave s turizmom.

Ikona vprašanja poučevalne enote
Zakaj posamezne države potrebujejo učinkovit turistični marketing?
  
Zaradi vse večje ponudbe na evropskem trgu.
Ker so nekatere države odvisne od turizma in nimajo drugih virov prihodka.
Ker imajo slabo razvit turizem.

Ikona vprašanja poučevalne enote
Katera organizacija skrbi v Sloveniji za promocijo turizma?
  
Slovenska organizacija za turizem.
Slovenska turistična organizacija.
Slovenska turistično-marketinška organizacija.

Ikona vprašanja poučevalne enote
Zakaj želi STO pomagati pri trženju slovenske turistične ponudbe?
  
Zaradi nepomembnosti turizma kot gospodarske panoge.
Zaradi pozicioniranja Slovenije kot turistične dežele.
Zaradi slabih turističnih rezultatov.

Prevajanje tujk

akvizicija

pridobitev novih strank

job

služba

konzument

porabnik

penetrirati

prodirati

permanenten

stalen

progresiven

napreden

public relations

stiki z javnostjo

veto

prepoved