A: Lepo pozdravljeni! Sem Nina Ošek strokovna sodelavka za študentske zadeve na Dobi fakulteti in hkrati svetovalka za odločitev pri samem študiju. Vesela bom, če boste najprej povedali, kdo ste, kaj vas zanima, tako da bova imeli neke smernice.
B: Sem Kračan Laura iz Slovenskih Konjic, pred tremi, štirimi leti sem končala Univerzo na Primorskem, Fakulteto za humanistične študije, Geografijo kontaktnih prostorov. Trenutno sem univerzitetna diplomirana geografinja. Že odkar sem začela delat in tudi trenutno delam v socialnem sektorju, v Mladinskem centru v Slovenskih Konjicah, kjer sem najprej bila pomočnica direktorja, kjer sem skrbela za mednarodne projekte. Od septembra lani sem direktorica mladinskega centra in se mi je zdel ta program, ko sem ga našla, primeren, saj se ubada s tem,  kar že delam in bi lahko tista znanja že izkoristila tukaj za priprave kakšnih seminarjev ali pri kakšnih drugih stvareh. In sem si rekla, kaj se tukaj dela in kako je s temi programi.
A: Super. V bistvu vas zanima naš novi program ali kar oba?
B: Nekako sem še nihala med obema programoma, med Organiziranim menedžmentom socialnih dejavnosti in …
A: … mednarodnim poslovanjem, ne?
B: Ja, med tema dvema. Rada bi vprašala, kako je. Eden vem, da ima direkten prehod v drugi letnik, drugi pa še ne obstaja. Ne vem, kako je s tem, ker sem jaz bila še po starem sistemu, ne še po bolonjskem. Jaz sem imela univerzitetni štiriletni program, in sedaj ne vem, kako je s tem.
A: Vi, glede na to, da ste zaključili  univerzitetni program, izpolnjujete pogoje za vpis k nam direktno v drugi letnik naših podiplomskih magistrskih programov. Res je, da v letošnjem študijskem letu razpisujemo prosta mesta za vpis v prvi in drugi letnik samo za program Mednarodno poslovanje. Za program Organizirani menedžment socialne dejavnosti pa je v tem trenutku možen vpis samo v prvi letnik. Kar pomeni, če bi se odločili za ta program, bi morali počakati do naslednjega študijskega leta. Glede na to, da ste direktorica nekega zavoda,  imate veliko izkušenj, prihajate iz nekako nesorodnega programa, saj ste izbrali nesoroden program. Potrebujete znanje bolj iz področja menedžmenta, vodenja ali bolj teh mehkih znanj, kot je organiziranje in menedžment socialnih dejavnosti.
B: Jaz mislim, da imam že sedaj znanja, nekako polovično z obojega. Veliko sem bila na  neformalnih seminarjih, imam tudi opravljene določene stvari, ki jih organizira Mladinski svet Slovenije, na primer za nacionalnega trenerja, za vodenje in poslovanje mladinskih organizacij. Te stvari so na neformalni ravni in sedaj sploh ne vem. Na internetu je pisalo, da se nekatere stvari priznajo in sedaj ne vem, katere so te.
A: Seveda, absolutno. Naši programi si vsi akreditirani in usklajeni tudi z Bolonjsko deklaracijo. Bolonjska deklaracija omogoča tudi, oziroma je primerljiva tudi v Evropski uniji, hkrati pa imamo možnost priznavanja znanj; ali so to formalno pridobljena znanja ali neformalno pridobljena znanja. Zagotovo, v kolikor ste vsebine nekega seminarja že opravili in imate za to neka potrdila, oziroma vsebine tega seminarja, imate seveda možnost priznavanja pri predmetih, ki sovpadajo z vsebinami. Strokovna sodelavka za priznavanje znanja magistra Klavdija Hrenko Potrgajs, z njo sem se danes tudi dogovorila, v kolikor bi prišlo do kakšnih konkretnih vprašanj glede samega priznavanja, vam lahko ona svetuje. Drugače je na splošno postopek priznavanja zelo preprost: oddate prošnjo za priznavanje znanj, priložite vsa ustrezna dokazila, jih pošljete na fakulteto in potem dobite tudi sklep. To lahko uredite pred vpisom, lahko pa tudi med vpisom, ko ste že mogoče bolj vpeti v sam študijski proces. Zagotovo sta oba programa usmerjena v vodenje in organiziranje nekih dejavnosti. Če pogledam našo ciljno skupino, to so zdaj naši študentje, to so večina, več kot 60 odstotkov jih je zaposlenih na vodstvenih položajih. Ali so to vodje nekih oddelkov, ali so to direktorji zavodov,  tudi vem, da je med našimi študenti direktor zavoda iz Ajdovščine, nekaj podobnega. Videla sem sorodne, od kod prihajajo, lahko je to vodja proizvodnje v Zlatarni Celje ali pa vodja kadrovske službe. Vedno več pa se jih zares odloča za magistrski program s področij mladinskih centrov, nevladnih, neprofitnih organizacij. Vi zagotovo izpolnjujete pogoje za vpis k nam v drugi letnik, študij zaključite v enem letu, kar pomeni, da tudi magistrirate v enem letu. Mi vas ves čas v tem letniku spodbujamo, da že v mesecu januarju začnete s pripravo magistrske naloge. Študij izvajamo izključno v obliki študija na daljavo. Ste mogoče že kaj slišali o študiju na daljavo?
B:  Ne, malo sem zadnjič klikala po vaših straneh, ampak pol ni bilo več časa. Nekako osnovno sem pogledala platformo.
A: Super, v bistvu ste že zelo veliko naredili. Zato mi tudi to objavljamo na spletno stran, da se kandidati seznanite vsaj z osnovami. Zdaj zelo na kratko. Študij na daljavo poteka v tem virtualnem učnem okolju Blackboard, fizične prisotnosti ni, vse poteka zgolj on-line, vsa komunikacija, ki je zelo zelo aktivna. Študij na daljavo ne pomeni, da vi dobite gradivo in sami naštudirate in potem greste na izpit. Ampak je zelo velika interakcija med učitelji, mentorji, ki vas spremlja pri posameznem predmetu in je tudi strokovnjak na tistem področju, in med študenti samimi. Kar pomeni, delo poteka individualno in pa tudi timsko delo. Mi vas na študij na daljavo že na začetku dobro pripravimo. Prvi korak je zagotovo ta, da ste si ogledali našo spletno stran,  platformo, kot ste rekli. Drugi korak je sva medve danes tukaj osebno. Tretji korak bo, če se boste odločili za vpis, da vas bomo povabili na uvodni dan, kjer je nekje tri, štiri urna delavnica, kjer se seznanjate z načinom študija. Vse poteka v računalniških učilnicah in potem imate uvodni teden, kjer se sami seznanite z načinom študija, kjer prvič oddajate neke prispevke, kjer prvič komentirate prispevek od vašega kolega in na ta način spoznavate študij na daljavo. Šele potem začnete s prvim predmetom. Mi se zavedamo, da je to nekaj novega, ampak morate vedeti, da se pri nas več kot 85 odstotkov študentov odloča za študij na daljavo, ravno zaradi fleksibilnosti, ki omogoča, da študirate kjerkoli in kadarkoli. Kjerkoli pomeni resnično kjerkoli. Imamo študente, ki so v Sloveniji, imamo študente športnike, ki odhajajo mesečno na športne prireditve, imamo študentko, ki je zaposlena preko Krke v Indiji in od tam študira. Resnično potrebujete samo internet.
B: Sedaj sem se spomnila. Tri leta nazaj sem na Švedskem vodila seminarje  in se mi je zdelo fascinantno, da so imeli predavalnice po mestih, predavatelj pa je bil v Stockholmu. Študij je potekal preko kamer hodili v svoje mesto na študij, zato ker so tako velike razdalje, da si vsi ne morejo privoščit hoditi na predavanja, kar se mi je zdelo fascinantno. Lahko bi bilo kaj takega tudi pri nas.
A: Seveda, ampak študij na daljavo je še en korak naprej. En korak naprej je pa v tem, tudi vi boste imeli, tudi pri študiju so kakšna gostujoča predavanja, ko pride predavatelj. Tudi kakšna študijska srečanja, ki se jih lahko udeležite. Klasično potekajo ali v Mariboru ali v Ljubljani. Vse več pa uporabljamo spletno aplikacijo webinar, izvajamo tudi on-line informativne dneve na tak način in spletno aplikacijo webinar vpeljujemo v študijski proces. Kar pomeni, da imate študentje pri predmetu ruščina za značilnost slovanske poslovne kulture imate en webinar s predavateljico, kar traja eno uro. Imate možnosti postavljanja direktnih vprašanj, komentirati vprašanje glede predmeta, glede izpita, glede česarkoli vas zanima. Potem se ta posnetek vedno objavi, kar je zelo velika prednost. Saj veste, klasična predavanja ne morete še enkrat poslušati. Ta predavanja pa si lahko vedno znova predvajate, poslušate. Študentje zelo dobro ocenjujete. Tudi okolje, ta Blackboard je zelo stabilno okolje. Kaj je zelo pomembno pri tem načinu študija? Vi imate na začetku predmeta, ko se predmet prične, ko dobite dostop do predmeta, so vse aktivnosti petih tednov napisane vnaprej. Torej, kaj se od vas pričakuje v prvem tednu, v drugem tednu, v tretjem tednu, v četrtem tednu. Tako si lahko res sami organizirate čas študija, vidite kako si aktivnosti po vrsti sledijo, katere so individualne naloge, katere so timske naloge. Ni pretiranih odstopanj, študentje tudi roke zelo dobro sprejemajo, tudi uspešnost študentov magistrskega programa je ravno zaradi sprotnega dela zelo velika. Potem se sproti te aktivnosti, ki jih seveda ne delate kar tako samo po sebi, ampak so aktivnosti tudi ocenjene sproti. Vi za vsako aktivnost, ki jo opravite dobite povratno informacijo mentorja oziroma učitelja, nosilca predmeta, so točkovane in te točke vi počasi zbirate. Pri kakšnem predmetu tudi kakšen on-line test, eden dva testa in na tak način opravljate študijske obveznosti. Je pa res, da je v magistrskem programu še bolj izrazito delo na konkretnih primerih, še bolj se povezuje  praksa in teorija. Kar pomeni, da je vsaka stvar, ki jo vi teoretično preučite, preučite teorijo, gradiva, veliko gradiv je objavljenih v učnem okolju Blackboard, veliko gradiv si lahko izposodite v naši knjižnici ali pa v kateri drugi knjižnici in to vse vpeljujete v praktične primere. Učitelji dajo tudi konkreten primer, aktualne primere, zato je veliko gradiva v angleškem jeziku, zato se od naših bodočih študentov pričakuje, da znajo angleški jezik, vsaj pasivno, vsaj, da se razume in to predvsem iz tega, ker so ti k-stadiji so po navadi aktualni in k nam, torej v slovenski prevod pridejo s prevelikim zamikom in mi smo že kar precej v trendu. To je glede samega načina študija in jaz verjamem, da ni skrbi, da se ne bi znašli pri tem študiju.
B: Če gledamo zdaj drugi letnik, je to eno leto in v tem času moreš napisati magistrsko nalogo. Ali je možen kakšen zamik, če pride kaj vmes?
A: Mi vas spodbujamo, ds zaključite v enem letu, če se vpišete v drugi letnik. Zato začnete že januarja z izbiro mentorja,  z oddajo dispozicije, zelo spodbujamo in ste ves čas vpeti za to, da bi zaključili v tem predvidenem roku. Ker nam je v interesu in verjamem, da tudi vam čim hitrejši in čim bolj učinkovit zaključek študija. Seveda pa lahko pride do nepredvidenih okoliščin, ali je to odhod v tujino ali povečan obseg dela v službi ali družinske obveznosti ali nosečnost in lahko pride do zamika, kar pa ni noben problem. Šola vam omogoča opravljanje magistrske naloge in tudi morebitne zaostale študijske obveznosti tudi kasneje.
B: Kar se pa tiče finančno?
A: Eno leto po samem zaključku študija, vas šola evidenčno, brezplačno vpiše, kar pomeni, da imate eno leto brezplačni evidenčni vpis in v tem letu lahko opravite aktivnosti. Naslednje leto je potrebno plačati evidenčni vpis. Na magistrskem programu izkušenj s tem nimam.
B: Jaz tudi ne ciljam na to.
A: Verjamem, da ne.
B: Ampak nikoli ne veš.
A: Nikoli ne vemo, zato je dobro, da ste pripravljeni. Letos zaključuje prva generacija, ki se je lansko leto vpisala v prvi letnik in tisti, ki so se letos vpisali direktno v drugi letnik in pričakujemo prve magistrante že junija, julija. Študentje so zelo aktivni, ves čas pa jih spremlja mentor pri posameznem predmetu, učitelj in mentorica in vodja programa, ki je magistrica Klavdija Hrenko Potrgajs v tem študijskem letu. Zelo veliko pričakujemo od študentov magistrskega programa, samoiniciativnost, ambicioznost in željo, da bodo resnično pridobili neka nova in aktualna znanja. Zato pri nas noben predmet ni tak, kot je bil prejšnje leto, zelo sledimo aktualnim trendom. To je najpomembneje in to naši študentje zelo dobro ocenjujejo in so tudi zadovoljni. Kot vidite v samem drugem letniku, sem vam pripravila informativno gradivo  s temi programi. Nisem vedela, kakšna so vaša izhodišča, da dejansko že izpolnjujete pogoje za vpis direktno v drugi letnik. Če pogledava po predmetniku, za vas pride v poštev drugi letnik, torej to je to. Izberete iz vseh izbirnih predmetov izmed vsakega en predmet, iz teh sklopov  en predmet in potem izbirni modul. Iz izbirnega modula izberete tri predmete. Torej, če bi izbrali Konkurenčnost skozi kreativnost, Inovativno poslovanje  izberete potem tri predmete, ki so vam najbližji. Potem je pa še poljubno-izbirni predmet. Ta predmet izberete med vsemi predmeti, ki jih niste izbrali, torej …
B: Torej iz drugega letnika oziroma tukaj?
A: Tako. Če ste izbrali te tri predmete, izbirate poljubno-izbirni predmet ali ta predmet ali tista dva. Lahko pa izbirate tudi med predmeti programa Organiziranje in menedžment socialnih dejavnosti.
B: To je verjetno s prvega letnika?
A: Ja, tisti, ki se bodo izvajali. Recimo Socialna zaščita v Evropi, tega bi zagotovo lahko izbrali kot poljubno-izbirni predmet, ampak  že na začetku študija dobite vi predmetnik že za celo leto vnaprej, tako da vidite pri čem ste točno, kdaj so kateri predmeti, kdaj so katere aktivnosti. Izbirnosti je res veliko, tako da si dejansko prilagodite vašim željam in vašim potrebam. To je pa tudi najpomembneje, zaradi tega, ker potem veliko lažje delate skozi svoje lastne izkušnje, skozi vaše lastne primere in lažje študirate.
B: Kako pa je z nazivom in s priznavanjem tega programa? To spada pod kakšno univerzo ali je to ločeno?
A: Mi smo samostojni visokošolski zavod, decembra 2009 smo se preoblikovali v fakulteto in smo prva zasebna fakulteta v Podravju, drugače je zasebnih fakultet v Sloveniji tudi več. Ne spadamo pod kakšno univerzo, ampak naši programi so vsi akreditirani na Svetu republike Slovenije za visoko šolstvo, usklajeni z Bolonjsko deklaracijo, mi smo bili tudi pred petimi leti, ko smo začeli z izvajanjem podiplomskih programov …
B: Se opravičujem.
A: Nič hudega. Bili smo prvi visokošolski zavod, ki smo v Podravju začeli z izvajanjem bolonjskih programov v celoti. Zdaj je tako ali tako že vsi univerzitetni, vse univerze, visokošolski zavodi izvajajo v skladu z Bolonjsko deklaracijo. Program je akreditiran z 120-mi kreditnimi točkami, vi jih boste morali do zaključka študija izbrati 60, ker se vpisujete v drugi letnik. Oziroma, če si boste dali kaj dodatno priznat,  potem zberete ustrezno manj kreditnih točk. Pri priznavanju znanj v kolikor se vam predmet v celoti prizna, se potem odšteje tudi del, po izračunu, od šolnine.
B: Se pa plačujejo priznavanja znanj? Se plača v vsakem primeru ali če je priznano?
A: V vsakem primeru. Priznavanje znanj, ko gre na komisijo za študentske zadeve, se plača po predmetu. Zato se kasneje, v kolikor je priznan predmet tudi odšteje od šolnine. Ravno za to imate na voljo magistro Klavdijo Hrenko Potrgajs, da se dobro pred tem informirate ali je možnost priznavanja ali ni. Če vam bo ona rekla, da ni možnosti, potem nima smisla, če pa seveda so možnosti, zakaj pa ne.  Verjetno ste si stroške šolnine tudi kaj ogledali na spletni strani?
B: Ja.
A: Imamo zelo dobre plačilne pogoje, tudi tukaj smo se prilagodili današnji situaciji. Vi bi bili samoplačnik ali preko zavoda?
B: Ne preko zavoda.
A: V tem primeru se plača v enkratnem znesku. V kolikor bi zaprosili, je možnost tudi plačilo na več obrokov, nekje do tri obroke v kolikor je plačnik podjetje. To se obrnete name in sploh ni problema, še vedno smo to odobrili in prišli naproti študentu. V znesek šolnine, 2760 evrov, je všteta tudi magistrska naloga, kar pomeni, da ni dodatnega stroška.
B: Hotela bi še vprašat. Pri kitajščini in ruščini gre za kakšno znanje, za osnovno znanje.
A: Čisto osnovno, super predmeta.
B: To si ne predstavljam, da bi se jih lahko naučil kar tako, v štirih, petih tednih, zato tudi sprašujem.
A: Super predmeta. Iz lastnih izkušenj govorim, ker sem tudi sama poslušala predmet Ruščina z značilnostmi slovanske poslovne kulture. Poznam tudi feedback s kitajščine in so bili študenti popolnoma navdušeni, seveda nobeno predhodno znanje se od vas ne pričakuje. Vse se začne znova, odlično gradivo, nosilki predmeta sta pripravili odlično gradivo in  skozi teh pet tednov so se spoznale osnove ruskega jezika, predvsem je pa poudarek na spoznavanju kulture. Da vi poznate kulturo, da vi veste, kako nastopiti na ruskem trgu. Mi ves čas merimo,ves čas postavljamo dialog z vami od začetka, torej ko se zanimate za študij in potem tekom študija na različne načine. En način je tudi ta, da po posameznem predmetu dobite študentje anketo, ki jo izpolnite in ocenjujete zadovoljstvo s predmetom v celoti, zadovoljstvo z izvajalcem, zadovoljstvo z mentorjem in zadovoljstvo z gradivom. Pri kitajščini in ruščini, že na splošno so v magistrskem programu zelo visoke ocene, ampak kitajščina in ruščina je bil dober izziv. Jaz mislim, da smo edina fakulteta, ki izvajamo ta dva predmeta na takšen način.
B: Na primer, če hočeš tipkat potrebuješ njihovo tipkovnico. Vem, ker imamo pri nas v mladinskem centru mlade prostovoljce in smo imeli Estonce, ki so učili rusko v Konjicah in smo imeli vedno probleme, ko so pripravljali gradiva za učence, to imamo bolj na neformalni ravni, in niso mogli tipkati. Kako boš tipkal ruske črke, okolje.
A: Saj so konvertorji. Od vas se pričakuje, da osvojite neka osnovna znanja, cirilico, torej abecedo, da znate prebrat. Drugače se pa bere  in te vaje, ki jih delate, če vam konkretno povem, kako to zgleda. Naloga je, da morate poslušati dialog in potem prebrati sami dialog in se posneti in ga oddati v forum. Na tak način. Vi poslušate besede in potem jih ponavljate. Od vas se ne pričakuje, da boste po petih tednih znali govoriti rusko, čeprav nam je ruščina zelo blizu.
B: Po eni strani ja.
A: Po eni strani ja, kar pomeni, da razumete, seveda je pa malo težje govoriti, ampak so besede kar precej znane,  tako, da ni problema. Po zaključku tega predmeta je ustni zagovor. Jeziki imajo vedno ustni zagovor. Za to se pa pride v študijsko središče in je preko skypa, kjer se s predavateljico, učiteljico pogovarjate. Osnovne fraze, od spoznavanja, kako bi se predstavili, kaj je pomembno. Bolj gre za poznavanje kulture. Ko nekdo pride k vam iz Rusije, kot ste rekli, da ste imeli, da veste na katero struni zaigrati, bom rekla. In to vas zagotovo naučimo in to se mi zdi zelo pomembno, da se znajdete z ruskimi partnerji.
B: Čeprav, konkretno, ko moraš izbrati nek predmet ti padeta oba jezika zraven.
A: Če bi izbrali tega, lahko izberete ruščino pa ta dva, ker lahko izberete tri, kitajščine ni potrebno.
B: Ampak potem ta poljubno-izbirni predmet …
A: Pa izberete mogoče katerega drugega, pol izbereta enega izmed teh.
B: Se da tudi te izbrati?
A: Ja seveda. Izberete recimo Kreativno opravljanje tehnoloških inovacij, za vas bi bilo najbolj Kreativno opravljanje z inovacijami v storitveni dejavnosti, ker vi ste z storitvami. Recimo, če bi.
B: Ali obstajajo mogoče kakšni silabosi, kakšni kratki opisi teh predmetov?
A: Ja seveda.
B: So že gor?
A: Na spletni strani so za mednarodno poslovanje vsi predmeti opisani. Tako, da vi vidite cilje predmeta in vsebine, ki jih boste spoznali. Zelo dobro so opisani. Zato imamo tudi vse na spletu, da si lahko kadarkoli pogledate. Ste že mogoče gledali katere programe na katerih drugih fakultetah?
B: Ne, ker sem do sedaj iskala nekaj, kar je bolj povezano s socialnim podjetništvom, vmes me je še potegnilo na geografijo, ekologijo pol pa sem. Tako, da sem iskala nekaj takega, vmes sem še rodila, …
A: Mlada mamica.
B: … tako da sem vse skupaj pustila za eno leto. Zdaj sem v službi še in sem šla slučajno sem gledat in sem našla to. Vsake toliko me prevzame, da bi šla naprej študirat.
A: Saj  če delate na takem področju, se zavedate pomena vseživljenjskega  izobraževanja. To je res zelo pomembno in to ne toliko neka formalna izobrazba, bolj so pomembna sodobna znanja. Najboljše je to, najbolj smo veseli, najbolj ponosni na ambicioznost naših študentov in na to, da so sposobni pripraviti en projekt in ga nekako prodat potem v svojem poklicu in ga pokazat in da so ponosni na svoje izdelke. Sploh pri inovativnih predmetih, zelo veliko se študentje povezujejo med seboj, velik poudarek je  na mreženju. Recimo, ko ste v timskem delu, ko delate niste celo leto v enem timu, ampak se ves čas menjate, ves čas se spoznavate. Pletejo se vezi, med seboj se povezujejo z različnimi. Hkrati vidiš, kaj tudi drugi delajo in ker je vse objavljeno, kar je tudi najboljše. Vsa komunikacija poteka v Blackbordu. Nič ne držite za sebe, ampak drug z drugim delite svoje znanje, svoje izkušnje. To je res vredno, kar vidiš nekdo je pa to naredil, to pa bi se lahko tudi pri nas uporabljalo. To je super. Nekateri izdelki, ne nekateri, veliko izdelkov je res dobrih. Tudi študentje so zadovoljni, kar je tudi najpomembneje. Da so zadovoljni in uspešni. Res pa je, da če vas pritegne socialno podjetništvo,  potem bi bilo smiselno, sploh ker se vpišete v drugi letnik , če vas res tako privablja ta program ali ...
B: Saj drugače tudi ta ni slab. Tu je več novih znanj za mene, tukaj pa se mi zdi, da veliko stvari, ki so notri že vem. Mogoče je ta bolj izziv za mene kot ta. Tukaj pa bi se dejansko znanja, ki jih imam dala koristit in popredalčkat  in da postanejo formalna. Zdi se mi, da v takšnih sektorjih, kot je mladinski ali pa socialni se taki dodatki, ki jih imaš ali znaš že priznavajo. V kakšnih drugih službah pa se mi zdi, da je to bolj tak. Če rečeš, da si bil na kakšnem seminarju, še ne vedo točno ali bi ali ne bi. Še vedno mora biti neka priznana izobrazba.
A: Formalna.
B: Čeprav pol pokažeš kaj vse znaš. Jaz tudi predvidevam, da ne bom večno v mladinskem centru. Lahko se ponudijo kakšne priložnosti in je treba vmes pridobiti še druga znanja.
A: Absolutno. Jaz sem ravno, mislim da ta teden, brala članek o tem, kako moramo imeti rezervo. Vedno moramo imeti eno novo znanje zraven. Ko nastopi neka krizna situacija ali karkoli. Karkoli se lahko zgodi naslednji mesec, naslednje leto in moraš biti pripravljen. Super je, če ste dobro pripravljeni, da se takoj znajdete in temu dajemo tudi poudarek v vseh naših, in dodiplomskih in magistrskih programih. Da so naši študenti pripravljeni na spremembe. Že to je velika sprememba, že sam način študija je sprememba. Če je nek študent pripravljen na takšno spremembo, da gre s klasičnega načina študija v predavalnici, da je pripravljen na tako spremembo pri samem načinu študija, potem to dela eno, dve, tri leta, glede na to, kam se vpiše, je zelo hitro pripravljen. Zelo veliko študentov, diplomantov dodiplomskih programov se odloči za nadaljevanje študija. Ravno zaradi tega, ker iščejo, pa mogoče ne pri nas, mogoče v  kaki drugi smeri. Super, mi smo na vsakega ponosni. Če smo dosegli to, da smo spodbudili željo po izobraževanju, smo naredili veliko. Naš cilj je uspešen študent in uspešen diplomant v poslovnem svetu. In zadnje analize, ki smo jo naredili za dodiplomske programe, je več kot 60 odstotkom diplomantov diploma na Doba fakulteti prinesla napredovanje na delovnem mestu ali pa menjavo službe. To so fantastični podatki in ves čas stremimo k temu, da smo aktualni. Samo to in kot ste rekli, sami veste kako je, da ne boste večno. Mi bomo sedaj šli še tudi v razvoj doktorskih programov. Potem imate tudi možnost za napredovanje. Vam manjka zelo malo, vi imate že veliko narejeno, v bistvu samo en letnik, samo magisterij.
B: Ja saj za to.
A: Za magisterij. Vsi ti programi, tudi ti, ki jih mi izvajamo smo sami razvili. Noben program ni od nikogar drugega. Vse se pripravlja v našem razvojnem centru. Časa za odločitev imate še dovolj. Prve prijave ves čas sprejemamo. Celo do 31. 8. lahko oddate prijavo in se potem odločite. Udeležite se še mogoče kakega on-line informativnega dneva ali pa si pogledate kakšen posnetek, malo pobrskajte. Mi bomo junija v informativne dneve zagotovo vključevali naše študente, da bodo tudi oni povedali svojo izkušnjo s študijem, ki jo imajo. To je še vedno veliko vredno. V letošnjem letu imamo še en nov program, ravnokar akreditiran, Vseživljenjsko izobraževanje, ki se ravno zdaj pripravlja. Pripravljajo se vsebine, še nimamo, ker smo ravno sedaj šli z razpisom ven.
B: Za naslednje šolsko leto?
A: Ne. Že zdaj bomo začeli. Mogoče vas tam kaj premami. Zelo veliko se lahko zaradi izbirnosti prilagodi vašim željam in potrebam. Kar je pomembno. Ne glede na to, četudi bi se odločili za program Mednarodnega poslovanja, bi zagotovo lahko vsebine, ki jih imate že opravljene. Mogoče se vam ne bi priznale že takoj na začetku, tekom predmeta bi pa videli, koliko tega ste že delali in boste lahko vpeljevali. Vedno se dela, ne glede na to kakšen predmet je, Model in orodje uspešnega komuniciranja v podjetju. Študentka, ki dela v Zlatarni Celje ali pa v proizvodnji bo delala modele in orodja v proizvodnji med zaposlenimi, vi pa boste delali modele in orodja komuniciranja med vašimi, recimo, obiskovalci.
B: Jasno. Za sebe in za svojo firmo narediš nekaj dobrega.  Vsekakor, če delaš neko seminarsko, ki povezuje analizo na delovnem mestu, je oboje koristno.
A: Zakaj bi tudi nekaj čisto novega, če že imate,  poznate stvari. Samo nadgrajujete jih. Saj tukaj ne bo nič novega, vi boste samo nadgrajevali svoje obstoječe znanje. Kot ste prej rekli, da formalna znanja niso tako pomembna, kar se počasi spreminja in počasi se spreminja miselnost ljudi. Pri nas se veliko, ne bom rekla veliko, vedno več  kandidatov se vsako leto odloča za odločitev samo za en predmet. Kot to ponujamo v sklopu Vseživljenjsko izobraževanje potrebujejo znanje enega predmeta in se vključijo v tisti predmet. Recimo, če potrebujete znanje s področja Socialne zaščite v Evropi, se vključite samo v ta predmet in opravljate samo ta predmet.
B: Res?
A: Ja res tako. Ali recimo na dodiplomskih programih  so nekoga znotraj podjetja premestili v sektor za marketing, oddelek za marketing  in so ugotovili, da potrebujejo znanje iz marketinga in ga vključijo k nam v ta predmet. Z nami pa sodeluje kar precej gostujočih predavateljev. Pri kakih predmetih vedno povabimo še kakšnega gostujočega predavatelja iz prakse. Recimo, gostili smo Aleša Lisaca, marketinški guru. Lansko leto je bila Ksenija Benedeti, šefinja protokola pri nas, prejšnji mesec je bil magister Pezdir s področja ekonomskih znanosti. Študentje še bolj vidijo, da je res to to, kar se učijo. Vidim, da ste si že tudi pripravili življenjepis.
B: Informativno sem ga natisnila. Bolj zaradi stvari, tistih seminarjev, na katerih sem bila.
A: Če želite …
B: Lahko spišem in pošljem elektronsko sporočilo, ker niti ni vseh, samo okvirno. Mogoče katere izpišem, ker ne vem, kateri predmeti bi sovpadali, če bi kateri.
A: Jaz vam predlagam. Tukaj imate sicer lepo opisano pridobljeno znanje in kompetence. Verjetno ste takrat dobili kakšen program ali je bilo kje objavljeno.
B: V bistvu so to poročila seminarjev, ker so goodpas uvedli šele pred dvema letoma. Od prej pa bi bilo treba pogledati, s katerimi se da kaj naredit. Ta tiste, ki se da, se organizatorja pozove za nazaj.
A: Tako ja. Saj to vam pripravijo.
B: Da se te stvari pripravijo.
A: Jaz bi vsekakor predlagala, da mi ta del, znanja in kompetence imate ste lepo napisali, pošljete po elektronski pošti in bom jaz to magistri Klavdiji Hrenko Potrgajs poslala , tudi povedala, da ste bili pri meni. Ona pogledala, kje so kakšne možnosti priznavanja, koliko bi res šlo v socialno, koliko v mednarodno poslovanje in da dobite sliko.  Čeprav je super, da že imate neka taka znanja, zelo veliko boste lahko …
B: Tega je veliko.
A: Ja tega je veliko.
B: Sploh niso vsi napisani.
A: Zelo veliko ja. Super je, da vas tako spodbujajo in da ste sami motivirani za vseživljenjsko izobraževanje in da se res zavedate, da samo z aktualnimi znanji lahko delate. Mi boste to poslali po elektronski pošti?
B: Lahko.
A: Ali bi mi to pustili pa vas potem mi konaktiramo?
B: Kakorkoli vam je lažje. Lahko tudi pošljem po elektronski pošti.
A: Pol pa mi pošljite po elektronski pošti. Pol pa še ga aktualizirajte, posodobite ga, da bo vse aktualno.
B: To sem včeraj na hitro natisnila. Gre za spremembo delovnega mesta, spisan avgusta lani. Neke stvari, ki so se medtem zgodile. Bom še dodala in mogoče bolj razložila trenerstvo in kar se tiče v mladinskem centru. Tega je toliko.
A: Čim več podatkov nam boste dali, čim več vsebin nam boste povedali tem lažje vam bomo lahko svetovali. Recimo, predmeti se vam lahko priznajo ali v celoti ali delno. Delno pomeni, da vam nosilec predmeta pove, kaj je še potrebno opraviti. Mogoče samo kakšen del, mogoče samo kakšen on-line test, mogoče, ne vem, karkoli. Lahko pa imate samo preverjanje vašega znanja, kar pomeni, da pridete na zagovor nosilcu predmeta in potem pregledate vaše znanje in on oceni, ali je to res to. Možnosti je dovolj. Možnosti je res veliko. V to mapico sem vam dala tudi prijavnico za razpis, v kolikor se boste odločili za oddajo prijave. Vsekakor premislite, ali je smiselno počakati še eno leto in se boste odločili za program Mednarodno poslovanje. Je formalni obrazec. Kar je potrebno priložiti je overjeno kopijo diplomske listine, v kolikor pridete osebno, pridete z originali in tukaj naredimo kopijo. Potrdilo o opravljenih izpitih. Če ga niste pridobili skupaj z diplomo boste poklicali fakulteto in vam bodo izdali. Življenjepis tako ali tako že imate in pismo, s katerim utemeljujete vaše namene o vpisu. To je na kratko napisano, s kakšnimi ambicijami, s kakšnimi željami se odločate za študij na naši fakulteti. Hočemo videti,  kdo se k nam vpisuje, ker je potem veliko lažje vas razdeljevati v skupino. Tudi v skupine ste sistematično razdeljeni. Vi najprej, na začetku študija, naredite test, kakšna je vaša timska vloga in potem, da niste vsi z isto timsko vlogo v istem timu. Ampak, da ste razdeljeni, kdo je tisti, ki je bolj zaključevalec,  kdo je tisti, ki je bolj organizator, kdo je tisti, ki je garač. Ta poimenovanja.
B: Poimenovanja.
A: Samo poimenovanja so takšna. Potem so vpisi, res je tak garač. Študentje so načeloma kar ponosni takrat, ko so garači. Ja, jaz sem tisti, ki zna. Upam, da sem vam vsaj malo približala način študija na naši fakulteti.
B:  Najlepša hvala. Zdaj vem več, kot prej.
A: Super. Ste dobili sliko tudi o študiju na daljavo?
B: Ja. Že zadnjič, ko je bil on-line informativni dan, sem hotela sodelovati ampak smo morali z malim v bolnico, dobil je vročino. Pol pa nisem točno vedela, kako je z vpisi, do kdaj so. Pol sem pa rekla, nič, grem jaz kar tja.
A: Letos imamo kar precejšnje povpraševanje, drugače smo razpis za podiplomske magistrske programe še vedno dali v juniju. Letos pa je bilo zelo veliko povpraševanje, ki se je za podiplomske programe začelo že januarja in smo že dali razpis.
B: Študij kot tak pa se začne z oktobrom.
A: Oktobra imate najprej uvodni teden, kjer se srečamo oziroma uvodni dan, potem je uvodni teden, kjer se usposobite.
B. To je tukaj?
A: Uvodni dan je tukaj, uvodni teden je pa že on-line. Ravno v uvodnem tednu delate analize samega sebe, potem se pa začne s študijem. Ravno zdaj že teče ena, dva, tri, štiri, mislim, da peti predmet. Dela se zelo tekoče in ni odstopanj pri samih študentih.
B: Koliko jih je povprečno vpisanih?
A: Lansko leto smo zapolnili vsa prosta mesta. Za drugi letnik imamo 30 razpisanih mest, niso mase.
B: Kaj pa če se zapolni?
A: V kolikor bi prišlo do presega razpisanih mest, se naredi omejitev vpisa in se pogleda, kakšna so bila spričevala. Ampak v tem prvem prijavnem roku ne predvidevamo, ni že bilo omejitve vpisa. Zaradi lanskega leta smo to število prvega letnika povečali. Nikoli pa to ne bo neke mase ljudi. Je malo bolj specifičen program, ker že z nagovarjanjem, koga pri nas želimo se nekdo ne vidi pri nas za študij na naši šoli. In na vsak način ne bi.
B: Mislim, da je to. Nimam več vprašanj.
A: Nimate več vprašanj.
B: Jaz bom pregledala na internetu silabose predmetov, tako da vidim za kaj gre. Skrbi me, če bom naslednje leto imela še voljo.
A: Jaz imam zabeležene vaše kontakte, tako da vas bomo zagotovo spomnili. Veseli bomo, če se boste kdaj udeležili kakšne naše okrogle mize. V letošnjem letu imamo tudi konferenco, ravno s področja socialnega podjetništva, sociale. Tako, da junija malo poglejte in ste vabljeni, da se udeležite. Veliko možnosti je, da že pred samim vpisom lahko vzpostavite dialog z nami na drugačen način.