A: Lepo pozdravljeni! Sem Nina Ošek strokovna sodelavka za študentske zadeve
na Dobi fakulteti in hkrati svetovalka za odločitev pri samem študiju. Vesela
bom, če boste najprej povedali, kdo ste, kaj vas zanima, tako da bova imeli neke
smernice.
B: Sem Kračan Laura iz Slovenskih Konjic, pred tremi, štirimi leti
sem končala Univerzo na Primorskem, Fakulteto za humanistične študije,
Geografijo kontaktnih prostorov. Trenutno sem univerzitetna diplomirana
geografinja. Že odkar sem začela delat in tudi trenutno delam v socialnem
sektorju, v Mladinskem centru v Slovenskih Konjicah, kjer sem najprej bila
pomočnica direktorja, kjer sem skrbela za mednarodne projekte. Od septembra lani
sem direktorica mladinskega centra in se mi je zdel ta program, ko sem ga našla,
primeren, saj se ubada s tem, kar že delam in bi lahko tista znanja že
izkoristila tukaj za priprave kakšnih seminarjev ali pri kakšnih drugih stvareh.
In sem si rekla, kaj se tukaj dela in kako je s temi programi.
A: Super. V
bistvu vas zanima naš novi program ali kar oba?
B: Nekako sem še nihala med
obema programoma, med Organiziranim menedžmentom socialnih dejavnosti in …
A:
… mednarodnim poslovanjem, ne?
B: Ja, med tema dvema. Rada bi vprašala, kako
je. Eden vem, da ima direkten prehod v drugi letnik, drugi pa še ne obstaja. Ne
vem, kako je s tem, ker sem jaz bila še po starem sistemu, ne še po bolonjskem.
Jaz sem imela univerzitetni štiriletni program, in sedaj ne vem, kako je s tem.
A: Vi, glede na to, da ste zaključili univerzitetni program,
izpolnjujete pogoje za vpis k nam direktno v drugi letnik naših podiplomskih
magistrskih programov. Res je, da v letošnjem študijskem letu razpisujemo prosta
mesta za vpis v prvi in drugi letnik samo za program Mednarodno poslovanje. Za
program Organizirani menedžment socialne dejavnosti pa je v tem trenutku možen
vpis samo v prvi letnik. Kar pomeni, če bi se odločili za ta program, bi morali
počakati do naslednjega študijskega leta. Glede na to, da ste direktorica nekega
zavoda, imate veliko izkušenj, prihajate iz nekako nesorodnega programa,
saj ste izbrali nesoroden program. Potrebujete znanje bolj iz področja
menedžmenta, vodenja ali bolj teh mehkih znanj, kot je organiziranje in
menedžment socialnih dejavnosti.
B: Jaz mislim, da imam že sedaj znanja,
nekako polovično z obojega. Veliko sem bila na neformalnih seminarjih,
imam tudi opravljene določene stvari, ki jih organizira Mladinski svet
Slovenije, na primer za nacionalnega trenerja, za vodenje in poslovanje
mladinskih organizacij. Te stvari so na neformalni ravni in sedaj sploh ne vem.
Na internetu je pisalo, da se nekatere stvari priznajo in sedaj ne vem, katere
so te.
A: Seveda, absolutno. Naši programi si vsi akreditirani in usklajeni
tudi z Bolonjsko deklaracijo. Bolonjska deklaracija omogoča tudi, oziroma je
primerljiva tudi v Evropski uniji, hkrati pa imamo možnost priznavanja znanj;
ali so to formalno pridobljena znanja ali neformalno pridobljena znanja.
Zagotovo, v kolikor ste vsebine nekega seminarja že opravili in imate za to neka
potrdila, oziroma vsebine tega seminarja, imate seveda možnost priznavanja pri
predmetih, ki sovpadajo z vsebinami. Strokovna sodelavka za priznavanje znanja
magistra Klavdija Hrenko Potrgajs, z njo sem se danes tudi dogovorila, v kolikor
bi prišlo do kakšnih konkretnih vprašanj glede samega priznavanja, vam lahko ona
svetuje. Drugače je na splošno postopek priznavanja zelo preprost: oddate
prošnjo za priznavanje znanj, priložite vsa ustrezna dokazila, jih pošljete na
fakulteto in potem dobite tudi sklep. To lahko uredite pred vpisom, lahko pa
tudi med vpisom, ko ste že mogoče bolj vpeti v sam študijski proces. Zagotovo
sta oba programa usmerjena v vodenje in organiziranje nekih dejavnosti. Če
pogledam našo ciljno skupino, to so zdaj naši študentje, to so večina, več kot
60 odstotkov jih je zaposlenih na vodstvenih položajih. Ali so to vodje nekih
oddelkov, ali so to direktorji zavodov, tudi vem, da je med našimi
študenti direktor zavoda iz Ajdovščine, nekaj podobnega. Videla sem sorodne, od
kod prihajajo, lahko je to vodja proizvodnje v Zlatarni Celje ali pa vodja
kadrovske službe. Vedno več pa se jih zares odloča za magistrski program s
področij mladinskih centrov, nevladnih, neprofitnih organizacij. Vi zagotovo
izpolnjujete pogoje za vpis k nam v drugi letnik, študij zaključite v enem letu,
kar pomeni, da tudi magistrirate v enem letu. Mi vas ves čas v tem letniku
spodbujamo, da že v mesecu januarju začnete s pripravo magistrske naloge. Študij
izvajamo izključno v obliki študija na daljavo. Ste mogoče že kaj slišali o
študiju na daljavo?
B: Ne, malo sem zadnjič klikala po vaših straneh,
ampak pol ni bilo več časa. Nekako osnovno sem pogledala platformo.
A: Super,
v bistvu ste že zelo veliko naredili. Zato mi tudi to objavljamo na spletno
stran, da se kandidati seznanite vsaj z osnovami. Zdaj zelo na kratko. Študij na
daljavo poteka v tem virtualnem učnem okolju Blackboard, fizične prisotnosti ni,
vse poteka zgolj on-line, vsa komunikacija, ki je zelo zelo aktivna. Študij na
daljavo ne pomeni, da vi dobite gradivo in sami naštudirate in potem greste na
izpit. Ampak je zelo velika interakcija med učitelji, mentorji, ki vas spremlja
pri posameznem predmetu in je tudi strokovnjak na tistem področju, in med
študenti samimi. Kar pomeni, delo poteka individualno in pa tudi timsko delo. Mi
vas na študij na daljavo že na začetku dobro pripravimo. Prvi korak je zagotovo
ta, da ste si ogledali našo spletno stran, platformo, kot ste rekli. Drugi
korak je sva medve danes tukaj osebno. Tretji korak bo, če se boste odločili za
vpis, da vas bomo povabili na uvodni dan, kjer je nekje tri, štiri urna
delavnica, kjer se seznanjate z načinom študija. Vse poteka v računalniških
učilnicah in potem imate uvodni teden, kjer se sami seznanite z načinom študija,
kjer prvič oddajate neke prispevke, kjer prvič komentirate prispevek od vašega
kolega in na ta način spoznavate študij na daljavo. Šele potem začnete s prvim
predmetom. Mi se zavedamo, da je to nekaj novega, ampak morate vedeti, da se pri
nas več kot 85 odstotkov študentov odloča za študij na daljavo, ravno zaradi
fleksibilnosti, ki omogoča, da študirate kjerkoli in kadarkoli. Kjerkoli pomeni
resnično kjerkoli. Imamo študente, ki so v Sloveniji, imamo študente športnike,
ki odhajajo mesečno na športne prireditve, imamo študentko, ki je zaposlena
preko Krke v Indiji in od tam študira. Resnično potrebujete samo internet.
B: Sedaj sem se spomnila. Tri leta nazaj sem na Švedskem vodila seminarje
in se mi je zdelo fascinantno, da so imeli predavalnice po mestih, predavatelj
pa je bil v Stockholmu. Študij je potekal preko kamer hodili v svoje mesto na
študij, zato ker so tako velike razdalje, da si vsi ne morejo privoščit hoditi
na predavanja, kar se mi je zdelo fascinantno. Lahko bi bilo kaj takega tudi pri
nas.
A: Seveda, ampak študij na daljavo je še en korak naprej. En korak
naprej je pa v tem, tudi vi boste imeli, tudi pri študiju so kakšna gostujoča
predavanja, ko pride predavatelj. Tudi kakšna študijska srečanja, ki se jih
lahko udeležite. Klasično potekajo ali v Mariboru ali v Ljubljani. Vse več pa
uporabljamo spletno aplikacijo webinar, izvajamo tudi on-line informativne dneve
na tak način in spletno aplikacijo webinar vpeljujemo v študijski proces. Kar
pomeni, da imate študentje pri predmetu ruščina za značilnost slovanske poslovne
kulture imate en webinar s predavateljico, kar traja eno uro. Imate možnosti
postavljanja direktnih vprašanj, komentirati vprašanje glede predmeta, glede
izpita, glede česarkoli vas zanima. Potem se ta posnetek vedno objavi, kar je
zelo velika prednost. Saj veste, klasična predavanja ne morete še enkrat
poslušati. Ta predavanja pa si lahko vedno znova predvajate, poslušate.
Študentje zelo dobro ocenjujete. Tudi okolje, ta Blackboard je zelo stabilno
okolje. Kaj je zelo pomembno pri tem načinu študija? Vi imate na začetku
predmeta, ko se predmet prične, ko dobite dostop do predmeta, so vse aktivnosti
petih tednov napisane vnaprej. Torej, kaj se od vas pričakuje v prvem tednu, v
drugem tednu, v tretjem tednu, v četrtem tednu. Tako si lahko res sami
organizirate čas študija, vidite kako si aktivnosti po vrsti sledijo, katere so
individualne naloge, katere so timske naloge. Ni pretiranih odstopanj, študentje
tudi roke zelo dobro sprejemajo, tudi uspešnost študentov magistrskega programa
je ravno zaradi sprotnega dela zelo velika. Potem se sproti te aktivnosti, ki
jih seveda ne delate kar tako samo po sebi, ampak so aktivnosti tudi ocenjene
sproti. Vi za vsako aktivnost, ki jo opravite dobite povratno informacijo
mentorja oziroma učitelja, nosilca predmeta, so točkovane in te točke vi počasi
zbirate. Pri kakšnem predmetu tudi kakšen on-line test, eden dva testa in na tak
način opravljate študijske obveznosti. Je pa res, da je v magistrskem programu
še bolj izrazito delo na konkretnih primerih, še bolj se povezuje praksa
in teorija. Kar pomeni, da je vsaka stvar, ki jo vi teoretično preučite,
preučite teorijo, gradiva, veliko gradiv je objavljenih v učnem okolju
Blackboard, veliko gradiv si lahko izposodite v naši knjižnici ali pa v kateri
drugi knjižnici in to vse vpeljujete v praktične primere. Učitelji dajo tudi
konkreten primer, aktualne primere, zato je veliko gradiva v angleškem jeziku,
zato se od naših bodočih študentov pričakuje, da znajo angleški jezik, vsaj
pasivno, vsaj, da se razume in to predvsem iz tega, ker so ti k-stadiji so po
navadi aktualni in k nam, torej v slovenski prevod pridejo s prevelikim zamikom
in mi smo že kar precej v trendu. To je glede samega načina študija in jaz
verjamem, da ni skrbi, da se ne bi znašli pri tem študiju.
B: Če gledamo zdaj
drugi letnik, je to eno leto in v tem času moreš napisati magistrsko nalogo. Ali
je možen kakšen zamik, če pride kaj vmes?
A: Mi vas spodbujamo, ds zaključite
v enem letu, če se vpišete v drugi letnik. Zato začnete že januarja z izbiro
mentorja, z oddajo dispozicije, zelo spodbujamo in ste ves čas vpeti za
to, da bi zaključili v tem predvidenem roku. Ker nam je v interesu in verjamem,
da tudi vam čim hitrejši in čim bolj učinkovit zaključek študija. Seveda pa
lahko pride do nepredvidenih okoliščin, ali je to odhod v tujino ali povečan
obseg dela v službi ali družinske obveznosti ali nosečnost in lahko pride do
zamika, kar pa ni noben problem. Šola vam omogoča opravljanje magistrske naloge
in tudi morebitne zaostale študijske obveznosti tudi kasneje.
B: Kar se pa
tiče finančno?
A: Eno leto po samem zaključku študija, vas šola evidenčno,
brezplačno vpiše, kar pomeni, da imate eno leto brezplačni evidenčni vpis in v
tem letu lahko opravite aktivnosti. Naslednje leto je potrebno plačati evidenčni
vpis. Na magistrskem programu izkušenj s tem nimam.
B: Jaz tudi ne ciljam na
to.
A: Verjamem, da ne.
B: Ampak nikoli ne veš.
A: Nikoli ne vemo, zato
je dobro, da ste pripravljeni. Letos zaključuje prva generacija, ki se je lansko
leto vpisala v prvi letnik in tisti, ki so se letos vpisali direktno v drugi
letnik in pričakujemo prve magistrante že junija, julija. Študentje so zelo
aktivni, ves čas pa jih spremlja mentor pri posameznem predmetu, učitelj in
mentorica in vodja programa, ki je magistrica Klavdija Hrenko Potrgajs v tem
študijskem letu. Zelo veliko pričakujemo od študentov magistrskega programa,
samoiniciativnost, ambicioznost in željo, da bodo resnično pridobili neka nova
in aktualna znanja. Zato pri nas noben predmet ni tak, kot je bil prejšnje leto,
zelo sledimo aktualnim trendom. To je najpomembneje in to naši študentje zelo
dobro ocenjujejo in so tudi zadovoljni. Kot vidite v samem drugem letniku, sem
vam pripravila informativno gradivo s temi programi. Nisem vedela, kakšna
so vaša izhodišča, da dejansko že izpolnjujete pogoje za vpis direktno v drugi
letnik. Če pogledava po predmetniku, za vas pride v poštev drugi letnik, torej
to je to. Izberete iz vseh izbirnih predmetov izmed vsakega en predmet, iz teh
sklopov en predmet in potem izbirni modul. Iz izbirnega modula izberete
tri predmete. Torej, če bi izbrali Konkurenčnost skozi kreativnost, Inovativno
poslovanje izberete potem tri predmete, ki so vam najbližji. Potem je pa
še poljubno-izbirni predmet. Ta predmet izberete med vsemi predmeti, ki jih
niste izbrali, torej …
B: Torej iz drugega letnika oziroma tukaj?
A: Tako.
Če ste izbrali te tri predmete, izbirate poljubno-izbirni predmet ali ta predmet
ali tista dva. Lahko pa izbirate tudi med predmeti programa Organiziranje in
menedžment socialnih dejavnosti.
B: To je verjetno s prvega letnika?
A:
Ja, tisti, ki se bodo izvajali. Recimo Socialna zaščita v Evropi, tega bi
zagotovo lahko izbrali kot poljubno-izbirni predmet, ampak že na začetku
študija dobite vi predmetnik že za celo leto vnaprej, tako da vidite pri čem ste
točno, kdaj so kateri predmeti, kdaj so katere aktivnosti. Izbirnosti je res
veliko, tako da si dejansko prilagodite vašim željam in vašim potrebam. To je pa
tudi najpomembneje, zaradi tega, ker potem veliko lažje delate skozi svoje
lastne izkušnje, skozi vaše lastne primere in lažje študirate.
B: Kako pa je
z nazivom in s priznavanjem tega programa? To spada pod kakšno univerzo ali je
to ločeno?
A: Mi smo samostojni visokošolski zavod, decembra 2009 smo se
preoblikovali v fakulteto in smo prva zasebna fakulteta v Podravju, drugače je
zasebnih fakultet v Sloveniji tudi več. Ne spadamo pod kakšno univerzo, ampak
naši programi so vsi akreditirani na Svetu republike Slovenije za visoko
šolstvo, usklajeni z Bolonjsko deklaracijo, mi smo bili tudi pred petimi leti,
ko smo začeli z izvajanjem podiplomskih programov …
B: Se opravičujem.
A:
Nič hudega. Bili smo prvi visokošolski zavod, ki smo v Podravju začeli z
izvajanjem bolonjskih programov v celoti. Zdaj je tako ali tako že vsi
univerzitetni, vse univerze, visokošolski zavodi izvajajo v skladu z Bolonjsko
deklaracijo. Program je akreditiran z 120-mi kreditnimi točkami, vi jih boste
morali do zaključka študija izbrati 60, ker se vpisujete v drugi letnik.
Oziroma, če si boste dali kaj dodatno priznat, potem zberete ustrezno manj
kreditnih točk. Pri priznavanju znanj v kolikor se vam predmet v celoti prizna,
se potem odšteje tudi del, po izračunu, od šolnine.
B: Se pa plačujejo
priznavanja znanj? Se plača v vsakem primeru ali če je priznano?
A: V vsakem
primeru. Priznavanje znanj, ko gre na komisijo za študentske zadeve, se plača po
predmetu. Zato se kasneje, v kolikor je priznan predmet tudi odšteje od šolnine.
Ravno za to imate na voljo magistro Klavdijo Hrenko Potrgajs, da se dobro pred
tem informirate ali je možnost priznavanja ali ni. Če vam bo ona rekla, da ni
možnosti, potem nima smisla, če pa seveda so možnosti, zakaj pa ne.
Verjetno ste si stroške šolnine tudi kaj ogledali na spletni strani?
B: Ja.
A: Imamo zelo dobre plačilne pogoje, tudi tukaj smo se prilagodili današnji
situaciji. Vi bi bili samoplačnik ali preko zavoda?
B: Ne preko zavoda.
A:
V tem primeru se plača v enkratnem znesku. V kolikor bi zaprosili, je možnost
tudi plačilo na več obrokov, nekje do tri obroke v kolikor je plačnik podjetje.
To se obrnete name in sploh ni problema, še vedno smo to odobrili in prišli
naproti študentu. V znesek šolnine, 2760 evrov, je všteta tudi magistrska
naloga, kar pomeni, da ni dodatnega stroška.
B: Hotela bi še vprašat. Pri
kitajščini in ruščini gre za kakšno znanje, za osnovno znanje.
A: Čisto
osnovno, super predmeta.
B: To si ne predstavljam, da bi se jih lahko naučil
kar tako, v štirih, petih tednih, zato tudi sprašujem.
A: Super predmeta. Iz
lastnih izkušenj govorim, ker sem tudi sama poslušala predmet Ruščina z
značilnostmi slovanske poslovne kulture. Poznam tudi feedback s kitajščine in so
bili študenti popolnoma navdušeni, seveda nobeno predhodno znanje se od vas ne
pričakuje. Vse se začne znova, odlično gradivo, nosilki predmeta sta pripravili
odlično gradivo in skozi teh pet tednov so se spoznale osnove ruskega
jezika, predvsem je pa poudarek na spoznavanju kulture. Da vi poznate kulturo,
da vi veste, kako nastopiti na ruskem trgu. Mi ves čas merimo,ves čas
postavljamo dialog z vami od začetka, torej ko se zanimate za študij in potem
tekom študija na različne načine. En način je tudi ta, da po posameznem predmetu
dobite študentje anketo, ki jo izpolnite in ocenjujete zadovoljstvo s predmetom
v celoti, zadovoljstvo z izvajalcem, zadovoljstvo z mentorjem in zadovoljstvo z
gradivom. Pri kitajščini in ruščini, že na splošno so v magistrskem programu
zelo visoke ocene, ampak kitajščina in ruščina je bil dober izziv. Jaz mislim,
da smo edina fakulteta, ki izvajamo ta dva predmeta na takšen način.
B: Na
primer, če hočeš tipkat potrebuješ njihovo tipkovnico. Vem, ker imamo pri nas v
mladinskem centru mlade prostovoljce in smo imeli Estonce, ki so učili rusko v
Konjicah in smo imeli vedno probleme, ko so pripravljali gradiva za učence, to
imamo bolj na neformalni ravni, in niso mogli tipkati. Kako boš tipkal ruske
črke, okolje.
A: Saj so konvertorji. Od vas se pričakuje, da osvojite neka
osnovna znanja, cirilico, torej abecedo, da znate prebrat. Drugače se pa bere
in te vaje, ki jih delate, če vam konkretno povem, kako to zgleda. Naloga je, da
morate poslušati dialog in potem prebrati sami dialog in se posneti in ga oddati
v forum. Na tak način. Vi poslušate besede in potem jih ponavljate. Od vas se ne
pričakuje, da boste po petih tednih znali govoriti rusko, čeprav nam je ruščina
zelo blizu.
B: Po eni strani ja.
A: Po eni strani ja, kar pomeni, da
razumete, seveda je pa malo težje govoriti, ampak so besede kar precej znane,
tako, da ni problema. Po zaključku tega predmeta je ustni zagovor. Jeziki imajo
vedno ustni zagovor. Za to se pa pride v študijsko središče in je preko skypa,
kjer se s predavateljico, učiteljico pogovarjate. Osnovne fraze, od spoznavanja,
kako bi se predstavili, kaj je pomembno. Bolj gre za poznavanje kulture. Ko
nekdo pride k vam iz Rusije, kot ste rekli, da ste imeli, da veste na katero
struni zaigrati, bom rekla. In to vas zagotovo naučimo in to se mi zdi zelo
pomembno, da se znajdete z ruskimi partnerji.
B: Čeprav, konkretno, ko moraš
izbrati nek predmet ti padeta oba jezika zraven.
A: Če bi izbrali tega, lahko
izberete ruščino pa ta dva, ker lahko izberete tri, kitajščine ni potrebno.
B: Ampak potem ta poljubno-izbirni predmet …
A: Pa izberete mogoče katerega
drugega, pol izbereta enega izmed teh.
B: Se da tudi te izbrati?
A: Ja
seveda. Izberete recimo Kreativno opravljanje tehnoloških inovacij, za vas bi
bilo najbolj Kreativno opravljanje z inovacijami v storitveni dejavnosti, ker vi
ste z storitvami. Recimo, če bi.
B: Ali obstajajo mogoče kakšni silabosi,
kakšni kratki opisi teh predmetov?
A: Ja seveda.
B: So že gor?
A: Na
spletni strani so za mednarodno poslovanje vsi predmeti opisani. Tako, da vi
vidite cilje predmeta in vsebine, ki jih boste spoznali. Zelo dobro so opisani.
Zato imamo tudi vse na spletu, da si lahko kadarkoli pogledate. Ste že mogoče
gledali katere programe na katerih drugih fakultetah?
B: Ne, ker sem do
sedaj iskala nekaj, kar je bolj povezano s socialnim podjetništvom, vmes me je
še potegnilo na geografijo, ekologijo pol pa sem. Tako, da sem iskala nekaj
takega, vmes sem še rodila, …
A: Mlada mamica.
B: … tako da sem vse skupaj
pustila za eno leto. Zdaj sem v službi še in sem šla slučajno sem gledat in sem
našla to. Vsake toliko me prevzame, da bi šla naprej študirat.
A: Saj
če delate na takem področju, se zavedate pomena vseživljenjskega
izobraževanja. To je res zelo pomembno in to ne toliko neka formalna izobrazba,
bolj so pomembna sodobna znanja. Najboljše je to, najbolj smo veseli, najbolj
ponosni na ambicioznost naših študentov in na to, da so sposobni pripraviti en
projekt in ga nekako prodat potem v svojem poklicu in ga pokazat in da so
ponosni na svoje izdelke. Sploh pri inovativnih predmetih, zelo veliko se
študentje povezujejo med seboj, velik poudarek je na mreženju. Recimo, ko
ste v timskem delu, ko delate niste celo leto v enem timu, ampak se ves čas
menjate, ves čas se spoznavate. Pletejo se vezi, med seboj se povezujejo z
različnimi. Hkrati vidiš, kaj tudi drugi delajo in ker je vse objavljeno, kar je
tudi najboljše. Vsa komunikacija poteka v Blackbordu. Nič ne držite za sebe,
ampak drug z drugim delite svoje znanje, svoje izkušnje. To je res vredno, kar
vidiš nekdo je pa to naredil, to pa bi se lahko tudi pri nas uporabljalo. To je
super. Nekateri izdelki, ne nekateri, veliko izdelkov je res dobrih. Tudi
študentje so zadovoljni, kar je tudi najpomembneje. Da so zadovoljni in uspešni.
Res pa je, da če vas pritegne socialno podjetništvo, potem bi bilo
smiselno, sploh ker se vpišete v drugi letnik , če vas res tako privablja ta
program ali ...
B: Saj drugače tudi ta ni slab. Tu je več novih znanj za
mene, tukaj pa se mi zdi, da veliko stvari, ki so notri že vem. Mogoče je ta
bolj izziv za mene kot ta. Tukaj pa bi se dejansko znanja, ki jih imam dala
koristit in popredalčkat in da postanejo formalna. Zdi se mi, da v takšnih
sektorjih, kot je mladinski ali pa socialni se taki dodatki, ki jih imaš ali
znaš že priznavajo. V kakšnih drugih službah pa se mi zdi, da je to bolj tak. Če
rečeš, da si bil na kakšnem seminarju, še ne vedo točno ali bi ali ne bi. Še
vedno mora biti neka priznana izobrazba.
A: Formalna.
B: Čeprav pol
pokažeš kaj vse znaš. Jaz tudi predvidevam, da ne bom večno v mladinskem centru.
Lahko se ponudijo kakšne priložnosti in je treba vmes pridobiti še druga znanja.
A: Absolutno. Jaz sem ravno, mislim da ta teden, brala članek o tem, kako
moramo imeti rezervo. Vedno moramo imeti eno novo znanje zraven. Ko nastopi neka
krizna situacija ali karkoli. Karkoli se lahko zgodi naslednji mesec, naslednje
leto in moraš biti pripravljen. Super je, če ste dobro pripravljeni, da se takoj
znajdete in temu dajemo tudi poudarek v vseh naših, in dodiplomskih in
magistrskih programih. Da so naši študenti pripravljeni na spremembe. Že to je
velika sprememba, že sam način študija je sprememba. Če je nek študent
pripravljen na takšno spremembo, da gre s klasičnega načina študija v
predavalnici, da je pripravljen na tako spremembo pri samem načinu študija,
potem to dela eno, dve, tri leta, glede na to, kam se vpiše, je zelo hitro
pripravljen. Zelo veliko študentov, diplomantov dodiplomskih programov se odloči
za nadaljevanje študija. Ravno zaradi tega, ker iščejo, pa mogoče ne pri nas,
mogoče v kaki drugi smeri. Super, mi smo na vsakega ponosni. Če smo
dosegli to, da smo spodbudili željo po izobraževanju, smo naredili veliko. Naš
cilj je uspešen študent in uspešen diplomant v poslovnem svetu. In zadnje
analize, ki smo jo naredili za dodiplomske programe, je več kot 60 odstotkom
diplomantov diploma na Doba fakulteti prinesla napredovanje na delovnem mestu
ali pa menjavo službe. To so fantastični podatki in ves čas stremimo k temu, da
smo aktualni. Samo to in kot ste rekli, sami veste kako je, da ne boste večno.
Mi bomo sedaj šli še tudi v razvoj doktorskih programov. Potem imate tudi
možnost za napredovanje. Vam manjka zelo malo, vi imate že veliko narejeno, v
bistvu samo en letnik, samo magisterij.
B: Ja saj za to.
A: Za magisterij.
Vsi ti programi, tudi ti, ki jih mi izvajamo smo sami razvili. Noben program ni
od nikogar drugega. Vse se pripravlja v našem razvojnem centru. Časa za
odločitev imate še dovolj. Prve prijave ves čas sprejemamo. Celo do 31. 8. lahko
oddate prijavo in se potem odločite. Udeležite se še mogoče kakega on-line
informativnega dneva ali pa si pogledate kakšen posnetek, malo pobrskajte. Mi
bomo junija v informativne dneve zagotovo vključevali naše študente, da bodo
tudi oni povedali svojo izkušnjo s študijem, ki jo imajo. To je še vedno veliko
vredno. V letošnjem letu imamo še en nov program, ravnokar akreditiran,
Vseživljenjsko izobraževanje, ki se ravno zdaj pripravlja. Pripravljajo se
vsebine, še nimamo, ker smo ravno sedaj šli z razpisom ven.
B: Za naslednje
šolsko leto?
A: Ne. Že zdaj bomo začeli. Mogoče vas tam kaj premami. Zelo
veliko se lahko zaradi izbirnosti prilagodi vašim željam in potrebam. Kar je
pomembno. Ne glede na to, četudi bi se odločili za program Mednarodnega
poslovanja, bi zagotovo lahko vsebine, ki jih imate že opravljene. Mogoče se vam
ne bi priznale že takoj na začetku, tekom predmeta bi pa videli, koliko tega ste
že delali in boste lahko vpeljevali. Vedno se dela, ne glede na to kakšen
predmet je, Model in orodje uspešnega komuniciranja v podjetju. Študentka, ki
dela v Zlatarni Celje ali pa v proizvodnji bo delala modele in orodja v
proizvodnji med zaposlenimi, vi pa boste delali modele in orodja komuniciranja
med vašimi, recimo, obiskovalci.
B: Jasno. Za sebe in za svojo firmo narediš
nekaj dobrega. Vsekakor, če delaš neko seminarsko, ki povezuje analizo na
delovnem mestu, je oboje koristno.
A: Zakaj bi tudi nekaj čisto novega, če
že imate, poznate stvari. Samo nadgrajujete jih. Saj tukaj ne bo nič
novega, vi boste samo nadgrajevali svoje obstoječe znanje. Kot ste prej rekli,
da formalna znanja niso tako pomembna, kar se počasi spreminja in počasi se
spreminja miselnost ljudi. Pri nas se veliko, ne bom rekla veliko, vedno več
kandidatov se vsako leto odloča za odločitev samo za en predmet. Kot to ponujamo
v sklopu Vseživljenjsko izobraževanje potrebujejo znanje enega predmeta in se
vključijo v tisti predmet. Recimo, če potrebujete znanje s področja Socialne
zaščite v Evropi, se vključite samo v ta predmet in opravljate samo ta predmet.
B: Res?
A: Ja res tako. Ali recimo na dodiplomskih programih so
nekoga znotraj podjetja premestili v sektor za marketing, oddelek za marketing
in so ugotovili, da potrebujejo znanje iz marketinga in ga vključijo k nam v ta
predmet. Z nami pa sodeluje kar precej gostujočih predavateljev. Pri kakih
predmetih vedno povabimo še kakšnega gostujočega predavatelja iz prakse. Recimo,
gostili smo Aleša Lisaca, marketinški guru. Lansko leto je bila Ksenija
Benedeti, šefinja protokola pri nas, prejšnji mesec je bil magister Pezdir s
področja ekonomskih znanosti. Študentje še bolj vidijo, da je res to to, kar se
učijo. Vidim, da ste si že tudi pripravili življenjepis.
B: Informativno sem
ga natisnila. Bolj zaradi stvari, tistih seminarjev, na katerih sem bila.
A:
Če želite …
B: Lahko spišem in pošljem elektronsko sporočilo, ker niti ni
vseh, samo okvirno. Mogoče katere izpišem, ker ne vem, kateri predmeti bi
sovpadali, če bi kateri.
A: Jaz vam predlagam. Tukaj imate sicer lepo opisano
pridobljeno znanje in kompetence. Verjetno ste takrat dobili kakšen program ali
je bilo kje objavljeno.
B: V bistvu so to poročila seminarjev, ker so
goodpas uvedli šele pred dvema letoma. Od prej pa bi bilo treba pogledati, s
katerimi se da kaj naredit. Ta tiste, ki se da, se organizatorja pozove za
nazaj.
A: Tako ja. Saj to vam pripravijo.
B: Da se te stvari pripravijo.
A: Jaz bi vsekakor predlagala, da mi ta del, znanja in kompetence imate ste
lepo napisali, pošljete po elektronski pošti in bom jaz to magistri Klavdiji
Hrenko Potrgajs poslala , tudi povedala, da ste bili pri meni. Ona pogledala,
kje so kakšne možnosti priznavanja, koliko bi res šlo v socialno, koliko v
mednarodno poslovanje in da dobite sliko. Čeprav je super, da že imate
neka taka znanja, zelo veliko boste lahko …
B: Tega je veliko.
A: Ja tega
je veliko.
B: Sploh niso vsi napisani.
A: Zelo veliko ja. Super je, da
vas tako spodbujajo in da ste sami motivirani za vseživljenjsko izobraževanje in
da se res zavedate, da samo z aktualnimi znanji lahko delate. Mi boste to
poslali po elektronski pošti?
B: Lahko.
A: Ali bi mi to pustili pa vas
potem mi konaktiramo?
B: Kakorkoli vam je lažje. Lahko tudi pošljem po
elektronski pošti.
A: Pol pa mi pošljite po elektronski pošti. Pol pa še ga
aktualizirajte, posodobite ga, da bo vse aktualno.
B: To sem včeraj na hitro
natisnila. Gre za spremembo delovnega mesta, spisan avgusta lani. Neke stvari,
ki so se medtem zgodile. Bom še dodala in mogoče bolj razložila trenerstvo in
kar se tiče v mladinskem centru. Tega je toliko.
A: Čim več podatkov nam
boste dali, čim več vsebin nam boste povedali tem lažje vam bomo lahko
svetovali. Recimo, predmeti se vam lahko priznajo ali v celoti ali delno. Delno
pomeni, da vam nosilec predmeta pove, kaj je še potrebno opraviti. Mogoče samo
kakšen del, mogoče samo kakšen on-line test, mogoče, ne vem, karkoli. Lahko pa
imate samo preverjanje vašega znanja, kar pomeni, da pridete na zagovor nosilcu
predmeta in potem pregledate vaše znanje in on oceni, ali je to res to. Možnosti
je dovolj. Možnosti je res veliko. V to mapico sem vam dala tudi prijavnico za
razpis, v kolikor se boste odločili za oddajo prijave. Vsekakor premislite, ali
je smiselno počakati še eno leto in se boste odločili za program Mednarodno
poslovanje. Je formalni obrazec. Kar je potrebno priložiti je overjeno kopijo
diplomske listine, v kolikor pridete osebno, pridete z originali in tukaj
naredimo kopijo. Potrdilo o opravljenih izpitih. Če ga niste pridobili skupaj z
diplomo boste poklicali fakulteto in vam bodo izdali. Življenjepis tako ali tako
že imate in pismo, s katerim utemeljujete vaše namene o vpisu. To je na kratko
napisano, s kakšnimi ambicijami, s kakšnimi željami se odločate za študij na
naši fakulteti. Hočemo videti, kdo se k nam vpisuje, ker je potem veliko
lažje vas razdeljevati v skupino. Tudi v skupine ste sistematično razdeljeni. Vi
najprej, na začetku študija, naredite test, kakšna je vaša timska vloga in
potem, da niste vsi z isto timsko vlogo v istem timu. Ampak, da ste razdeljeni,
kdo je tisti, ki je bolj zaključevalec, kdo je tisti, ki je bolj
organizator, kdo je tisti, ki je garač. Ta poimenovanja.
B: Poimenovanja.
A: Samo poimenovanja so takšna. Potem so vpisi, res je tak garač. Študentje so
načeloma kar ponosni takrat, ko so garači. Ja, jaz sem tisti, ki zna. Upam, da
sem vam vsaj malo približala način študija na naši fakulteti.
B:
Najlepša hvala. Zdaj vem več, kot prej.
A: Super. Ste dobili sliko tudi o
študiju na daljavo?
B: Ja. Že zadnjič, ko je bil on-line informativni dan,
sem hotela sodelovati ampak smo morali z malim v bolnico, dobil je vročino. Pol
pa nisem točno vedela, kako je z vpisi, do kdaj so. Pol sem pa rekla, nič, grem
jaz kar tja.
A: Letos imamo kar precejšnje povpraševanje, drugače smo razpis
za podiplomske magistrske programe še vedno dali v juniju. Letos pa je bilo zelo
veliko povpraševanje, ki se je za podiplomske programe začelo že januarja in smo
že dali razpis.
B: Študij kot tak pa se začne z oktobrom.
A: Oktobra imate
najprej uvodni teden, kjer se srečamo oziroma uvodni dan, potem je uvodni teden,
kjer se usposobite.
B. To je tukaj?
A: Uvodni dan je tukaj, uvodni teden
je pa že on-line. Ravno v uvodnem tednu delate analize samega sebe, potem se pa
začne s študijem. Ravno zdaj že teče ena, dva, tri, štiri, mislim, da peti
predmet. Dela se zelo tekoče in ni odstopanj pri samih študentih.
B: Koliko
jih je povprečno vpisanih?
A: Lansko leto smo zapolnili vsa prosta mesta. Za
drugi letnik imamo 30 razpisanih mest, niso mase.
B: Kaj pa če se zapolni?
A: V kolikor bi prišlo do presega razpisanih mest, se naredi omejitev vpisa in
se pogleda, kakšna so bila spričevala. Ampak v tem prvem prijavnem roku ne
predvidevamo, ni že bilo omejitve vpisa. Zaradi lanskega leta smo to število
prvega letnika povečali. Nikoli pa to ne bo neke mase ljudi. Je malo bolj
specifičen program, ker že z nagovarjanjem, koga pri nas želimo se nekdo ne vidi
pri nas za študij na naši šoli. In na vsak način ne bi.
B: Mislim, da je to.
Nimam več vprašanj.
A: Nimate več vprašanj.
B: Jaz bom pregledala na
internetu silabose predmetov, tako da vidim za kaj gre. Skrbi me, če bom
naslednje leto imela še voljo.
A: Jaz imam zabeležene vaše kontakte, tako da
vas bomo zagotovo spomnili. Veseli bomo, če se boste kdaj udeležili kakšne naše
okrogle mize. V letošnjem letu imamo tudi konferenco, ravno s področja
socialnega podjetništva, sociale. Tako, da junija malo poglejte in ste vabljeni,
da se udeležite. Veliko možnosti je, da že pred samim vpisom lahko vzpostavite
dialog z nami na drugačen način.