Bonton v Sloveniji

Vsesplošno se Slovenci označujejo kot delovni, iskreni, nekoliko nevoščljivi, kot dobri pevci, ki radi uživajo ob kapljici vina, nekoliko melanholični in rahlo nagnjeni k ekstremizmu.

Družina je postavljena v središče socialnega življenja. Toda skozi čas se je to spremenilo. Še pred enim desetletjem je več generacij živelo skupaj. Danes ne gre od doma samo mladina, ampak tudi družine, ki so se razšle, da bi se odselile v urbane centre.

Ideja o domačnosti je zelo razširjena med Slovenci. Če ne delajo, se posvečajo domačim opravilom, kot so vrtnarjenje (obiskovalec lahko opazi, da rože okrog hiše predstavljajo nekakšno svojevrstno umetnost v mestih) ali prenavljanje. Svojo domovino in okolje vidijo kot gradnjo samega sebe. Ljudje se brigajo za to, da je njihov dovoz pometen ter skrbijo za čistočo cest in oskrbo parkov. Slovenija ima policentrično kulturo. To pomeni, da ljudje spremenijo svoje naravno obnašanje, da bi prikazali nasprotno. Kot primer: Slovenci so običajno indirektni sogovorci, vendar so v stiku z ljudmi iz kultur, kjer velja pravilo direktne komunikacije, sposobni tudi prilagoditve. Takšna vrsta prilagoditve olajšuje delo s Slovenci, čeprav je včasih težko vedeti, kaj jih čaka, kadar gre za ljudi, ki nimajo toliko izkušenj s prilagajanjem svojega vedenja.

PRÄSENZÜBUNGEN/VAJE OB NAVZOČNOSTI UČITELJA

  1. Preberite ali poslušajte besedilo.
    Lesen Sie oder hören Sie sich den Text an.
  2. Navedite vzorce pozdravov.
    Nennen Sie Grußformeln.
  3. Kdo uvede temo razgovora?
    Wer leitet das Gesprächsthema ein?
  4. Ali je dejanska tema uvedena počasi ali pa je dejanski predmet razprave aktiviran hitro in nesposredno?
    Leitet man das eigentliche Thema langsam ein oder kommt man schnell und ohne umschweife zum eigentlichen Objekt der Verhandlung?
  5. Ali lahko opredelimo jasno prepoznavne komunikacijske vzorce?
    Kann man klar erkennbare Kommunikationsmuster zuordnen?
  6. Opišite komunikacijske vzorce v povezavi s komunikacijskim ciljem.
    Beschreiben Sie die jeweiligen Kommuniktionsmuster im Zusammenhang mit dem jeweiligen Kommunkationsziel.
  7. Oblikujte kratek povzetek najpomembnejših izjav.
    Verfassen Sie eine kurze Zusammenfassung der wichtigsten Aussagen des Textes.
  8. Oblikujte kratek povzetek najpomembnejših izjav besedila.
    Verfassen Sie eine kurze Zusammenfassung der wichtigsten Aussagen im Textes.
  9. Opredelite posamezne smiselne enote!
    Trennen Sie selbständige Sinneinheiten voneinander ab!
  10. Sami uprizorite pogovor o naravi Slovencev.
    Inszinieren Sie selbst ein Gespräch über das Wesen der Slowenen!
  11. Primerjajte značajske lastnosti Slovencev s tistimi, ki so značilne za Nemce. Navedite jezikovne, strokovne in kulturne razlike.
    Vergleichen Sie slowenische mit deutschen Wsesnszügen und nennen Sie die sprachlichen, die fachlichen und die kulturellen Unterschiede!

SLUŠNO RAZUMEVANJE (HÖRVERSTEHEN)

  1. Preberite besedilo in tvorite po njem dialog (pisno).
    Lesen Sie den Text und bilden daraus einen Dialog (schriftlich)!
  2. Tvorite dialog (ustno) s sošolci ali z učiteljem na temo Slovenci in njihovi tipični vedenjski vzorci.
    Bilden Sie einen Dialog (mündlich) mit Mitschülern oder dem Lahrer zum Thema Die Slowenen und ihre typischen Verhaltensregeln.
  3. Predstavite tipične kulturno-socialne lastnosti Slovencev.
    Stellen Sie typische sozio- kulturelle Eigenschaften der Slowenen vor.